är så där trött idag...

Vissa dagar så blir jag helt sänkt och kan sova nästan hela dagen. Idag är en sådan tröttdag. Jag har sovit till och från mest hela dagen. Antagligen så blev det för mycket med ett 13 timmars arbetspass i torsdags. Jobbet är inte det lättaste jobbet jag haft i mitt liv, utan en massa lyft, förflyttningar och annat ingår hela tiden och människor/boende som ska ha det bästa utav mig hela tiden. Sammanlagt satt jag ner en timme på det långa arbetspasset och det var när jag hade rast, 30 minuter * 2. Sen är man på fötterna hela tiden, några minuter lite då och då får man sitta då man ska rapportera eller skiva in något i datorn, men annars är det full fart hela tiden. När jag gick hem var jag trött men det kändes endå helt okej, sen jobbade jag igår också - och idag så sover jag nästan hela tiden. Antagligen är det min reumatism som säger ifrån mot dessa arbetspass, jag får helt enkelt lyssna på kroppen idag och sova när jag somnar.

Jag fick en fråga om vad rosen hette som jag hade med i min lista. Tyvärr kan jag bara säga: Jag vet inte.


foto:jag

Men kan kan min mamma svara på det, för den växer i hennes koloniträdgård.
Så mamma: vad är det för ros som jag har fotat?


Sjukdom | |
#1 - - inger stark:

Jag är verkligen ledsen, men jag vet inte. En av våra vackraste dock! Puss och kram

#2 - - Agneta:

jag förstår att du blivit trött efter det jättepasset som du gjorde häromdagen, jag har haft några få sådana jag med mn då har jag haft möten på möten istället och inget kroppsarbete såsom du men varit helt slut i kroppen dagarna som kommer efteråt. Vila och sov, så är du förhoppningsvis på benen snart igen!

kram

#3 - - Anonym:

Jag med...sov till 10.30... fixade kaffe och låg i sängen hela dagen... total kolapps... nu känns det bättre.



Kati

#4 - - Kristina:

Jag tycker att ni gör ett fantastiskt jobb ni som jobbar inom äldreomsorgen!

Upp