fototriss...

Då är det dags för fototriss igen.
Veckans tema är: Monokrom

Jag tänker köra en fototriss i svartvitt, alltså monokrom i gråtoner och vissa av bilderna har visats här förut.
Så det blir lite av en repris.
Men det är de vackraste svartvita fotona som jag har, de är på min älskade mormor och hennes storasyster.


Den första bilden är avfotograferat från ett gammalt foto. Här är systrarna 8 och 6 år.


Den här bilden tog jag i våras när storasystern fyllde 90 år.
Här är alltså min mormors storasyster 90 år och min mormor 88 år.
Det blir 82 år mellan bilderna.


Den sista bilden är från samma kalas och jag undrar så vad min älskade mormor tänker på här.

Vill ni se fler trissar så kikar ni in på fototriss sidan.
fototriss | |
#1 - - Tinezza:

Det var en finstämd fototriss. Den känns lugn på något vis.

#2 - - Lennart:

Trevlig och väl sammanhållen triss. Vackra bilder på tanterna.

#3 - - Pysselfarmor:

Åh vilken ljuvlig triss! Tänk att följas åt så genom ett långt och innehållsrikt liv. Antar att de har berättat för dig om tiden från då till nu.

#4 - - Ann Catrine:

Ljuvliga foton på vackra systrar!!

#5 - - photoartbyanna:

Stämningsfull triss, ljuvlig i svartvitt och med en trevlig tråd! :)

#6 - - Barnens Hjältar:

Jättefina bilder :-)

#7 - - Mariane:

Oj hvor flot din triss er - DET er virkelig en skøn ting at have - Det sidste billede viser et vist blik om meget der er oplevet. Og kærlighed!!

#8 - - Tant Marit:

Vilken ljuvlig triss, så rörande... Tänk om man blev så gammal, tror du vi håller på med "trissandet" då också? ;-)

#9 - - Åke Blomqvist:

Härligt och en varm tråd i ditt tema.

#10 - - Jan Helleberg:

Vilken härlig triss, så varm och behaglig. Fina bilder. :)

#11 - - Eva:

Vackra foton :-)

#12 - - Fia:

Oj, vilka underbara bilder. Man blir alldeles varm i hjärtat när man tittar på dem.

#13 - - KerstinA:

Helt underbara bilder!!!

#14 - - ju dotter:

Det är inte alla förunnat att ha 82-år gamla bilder. Lyckliga du!!!



Jag gillar hattarna. påminner om den engelska serien: House of Elliot.

#15 - - carina:

Vilket fint kort på härliga systrar :)

Kramen vännen♥

#16 - - Tinefis:

Älskar gamla bilder och bilder på äldre. De är så vackra. =o) Vi ska alla den vägen vandra.

Kram

#17 - - Powered By Porridge:

Kul med en historia som sträcker sig över så lång tid i trissen! Är en annan känsla att bläddra bland papperskort än som nu, när det mesta är digitalt och i alla fall jag skriver ut alldeles för lite. Ha en bra söndag

#18 - - Ingalill:

Vilket vackert triss :)

#19 - - Yvonne:

Ja man undrar sannerligen vad hon tänker på, där på sista bilden. Fin triss!

#20 - - Kenneth:

jätte fina kort

#21 - - Nett:

Härlig triss, gillar ditt upplägg med att ha alla dessa år mellan bilderna :) Kram

#22 - - Erik "Semlan":

Det är något speciellt med porträtt. De gör sig bäst i svartvitt. ;-)

En fin mänsklig röd tråd i din triss. :-)

Gillar mittenfotot mycket, väljer det i din triss.

Tack för din kommentar.

#23 - - Charlotta:

Fin triss med en tidslinje som passar bra i monokromt format

#24 - - mammakero:

Som sagt, jag känner igen bilderna sedan tidigare publicering. Fast så fina bilder kan inte bli sämre av att visas ofta! Perfekt med svartvitt i det läget.

#25 - - Ingrid:

Livet som gått så fort, så fort kanske!!

#26 - - Lena o Tommy:

Verkligen fina bilder!

#27 - - Anitas Blogg - Malta:

Din första bild är underbar. Min första tanke när jag såg veckans tema var svartvita gamla fotografier. Tack för kommentaren hos mig.

#28 - - Linda Åkerström:

Väldigt fina bilder.

#29 - - Sivinden:

Flott triss dette. Monokrom passer godt til portretter. Alltid morsomt å se på bilder fra gamle dager.

#30 - - Jah Hollis:

Fina bilder och vackra att ha som minnen.

#31 - - Agneta:

Alltid lika kul att se dina trissbilder, sen brukar jag klicka mig vidare till många andra och det är minsann lika kul det!

Kram

#32 - - Benita:

Fina bilder i din triss.

#33 - - Janne:

Fint tema, kul med gamla bilder på släktingar.

#34 - - maria:

vilka vackra kort på dina fina släktingar :)



Må så gott du fina <3

Kramar

#35 - - ♥ En pojkmammas vardag ♥ Flytten till torpet närmar sig!!:

Underbara bilder! Och så kul att se bild på systrarna när det är över 80 år mellan bilderna :)

Kram

#36 - - Maya:

Vilka fina bilder :)

#37 - - SigridfraEnget:

Underbara bilder! Min mormor blev också 90, men dog tyvärr innan hon fyllde 91...

#38 - - Linnea:

Så fina gamla bilder. Läckra hattar. Det blev en finstämd triss.

Tack för att du tittade in hos mig/Linnea

#39 - - 4U2:

Tänk att ha bilder på de sina, jag har inga på mig ens (när jag var liten eller under min ungdom). Jag gillar inte att bli fotograferad men ändå, finns ett fåtal från mig bara och det är lite synd :(

Fin triss iaf!

#40 - - Emma:

Fina :)

#41 - - vildhunden:

Fina fotografier och minnen.

Tack för din kommentar hos mig. :-)

#42 - - Anni:

Men så vackra och tänkvärda bilder. Harmoniska. Vilken ljuvlig triss!

#43 - - P.K:

Klockrent trissat. Och kul att få se "tidens gång" på töserna också..

Upp