idag är en bra dag...

Tänk så olika dagar kan vara. Idag har jag en bra dag känns det som, jag är till och med nöjd med mig själv idag. Och det hör tyvärr inte till vanligheten. Men idag känner jag mig fin och helt okej. Tänk om alla dagar kunde få vara sådana dagar.

Morgonen började tidigt med cellprov och sedan blev det blodprov, lika bra att ta de obligatoriska blodproverna inför läkarbesöket hos min reumatiker nu idag när jag endå var i samma byggnad för ett annats sorts prov. Barnmorskan berättade att det var många som blir kallade som inte kommer. Det tycker jag verkligen är synd, jag tycker det är perfekt att bli kallad till dessa prov med jämna mellan rum. Då slipper jag ju själv att hålla reda på när det är dags att ta det och faktum är att det kan rädda liv om det tas och upptäcks i tid.

Men nu ska jag brygga lite kaffe och sätta mig och läsa lite arkeologi inför dagens föreläsning. Återkommer senare...


foto:jag
Vardag | |
#1 - - Lejonkvinnan:

Ja det är vansinnigt att inte gå på de provtagningarna. För tio år sedan visade det sig att jag hade förändringar,det löste sig, men sedan dess så slarvar jag inte med att gå dit när jag blir kallad.

Men det värsta är väntan på svaret tycker jag, själva provet känns ju knappt.



Skönt med en bra dag :)



Kramar om

#2 - - emelie:

SVAR: vad snällt :) dock ska ju studentmössan också betalas snart... puss!

#3 - - emelie:

vad skönt att du har en bra dag :) och du är alltid fin!

#4 - - Nett:

Läser och nu får jag dåligt samvete, skulle med behöva ta mitt cellprov. Får ta tag i detta. Hoppas att du får en fin Måndag. Kram

#5 - - Ann Catrine:

Man fattar inte, många bryr sig ju inte ens om

att avboka!

Jag har haft cellförändingar och annat "tjafs",

så jag är noga med mina prover..

Inte är det besvärligt heller!

Då ogillar jag mammografin mer,

för de gör så förbaskat ont i mina ömma bröst!

#6 - - Martina:

Jag tycker det är ett MÅSTE att ta detta prov regelbundet. Det finns många som de upptäckt förändringar på i väldigt tidigt stadium så att sjukdomsförlopp har kunnat stoppas.

#7 - - linh to phuong:

hej! förlåt om jag stör, men jag skulle bli jätte glad om du kunde rösta på mig här: http://apps.facebook.com/freshtoday_sverige?entry_id=547 (om du har facebook alltså!), det skulle betyda jätte mycket för mig! tack :D

#8 - - Kenneth:

ja en bra dag är nödvändigt ibland att få så man orkar med de där dagarna som är mindre bra, ha en skön vecka nu

#9 - - Anki:

En bra dag är de bästa av dagar japp!!

Så gott att du haft en, hoppas den följer av många flera.

Kramiz Anki

#10 - - EMELIE:

SVAR: ja men precis ;) puss!

#11 - - EMELIE:

#12 - - Petra:

Underbart med bra dagar =) Kramar i massor

#13 - - ♥ Carina ♥:

Jag tycker också att det är bra att man blir kallad till dessa cellprov. Annars skulle jag nog inte komma mig för att gå, för så himla trevligt är det ju inte...

Kram

#14 - - Lotta:

Vilken härlig känsla du upplevt idag, du får lagra den och försöka att känna den varje dag.

Jag tycker också att det är konstigt att inte all går på kontroller som blir kallade.



Kram

#15 - - Agneta:

vad härligt att känna så, att vara nöjd med precis allt såsom det är just då. Det ger ett lugn som även sprider sig runt omkring en, jag hoppas att känslan sitter i än!

Visst är dessa kontroller en förmån att få göra, konstigt att inte dyka upp. Jag har aldrig missat en sådan tid, kanske behövt boka om tiden till en annan dag bara.

ps, jag la in Birkabullsrecept hos mig :-) verkar inte så svårt, iaf inte för dig som är så duktig på baka :-)

kram

Upp