kanelbullensdag...

Idag är det kanelbullensdag - så jag och min äldsta dotter bakade lite i förmiddags.


Vi gjorde Kanelbullar (såklart), kardemummabullar, bullar med mandelmassa i och chokladbullar.
Vi, dottern och jag, måste alltid experimentera lite när vi bakar eller lagar mat ihop så därav de olika smakerna på bullfyllning.


foto:jag
mat | |
#1 - - Lejonkvinnan:

I vår ortsblaska så var det ett recept på bullar med äppelmosfyllning i dag. Lät smarrigt :) Längtar efter att få ett kök så jag kan baka lite.



Kramis

#2 - - Lotta:

Vilken tur att det inte går att nå bullarna via dataskärmen för då hade ni fått baka nya i morgon. De ser väldigt goda ut.



Mumsmums!



Kram

#3 - - Ann Catrine:

Håller med Lotta,

had jag kunnat hade jag norpat ett gäng.

Gärna över en kopp fika tillsammans med dig,

ojojoj vad vi skulle snacka! ;-)



Kram raring!

#4 - - Maya:

Åhh så gott... här blev det inga bullar, jag ligger sjuk och sambon GLÖMDE köpa :( Gissa om jag surar!

Kram maya

#5 - - soffie:

mums va gott här var vi lata och handlade färdigköpta men de är inte alls lika goda som hembakat. svar jag har hittat 186/200 stolpar får se om jag hinner ta alla innan den stora dragningen det står en Londonresa som toppvinsten.kram

#6 - - Anonym:

Vi bakade lite skrev du... det var ju mängder!



MUMS! vad det ser helt underbart ut!



Kati

#7 - - Anonym:

Hallå... du skriver... bakat lite... det är ju massor... det ser underbart härligt och gott ut.



Mums! Känner doften ända hit... åh, jag hallucinerar... hmm



Kati

#8 - - Åsa:

Jag är itne så förtjust i bullar men de där nybakade kan tom jag tänka mig. Choklad lät ju himla intressant!

#9 - - Sara- Mamma till Yrla och Noel:

gud så gott! Prova fyll dom med socker, riven vit choklad och kokos de är så gott!!



Ja de går så sjukt fort! Ja tykte nyss ja födde prinsessan men hon är ju snart 2,5 år :O

#10 - - mammakero:

Oj vad mycket bullar ni bakade! Det är roligare att baka när man är två, tycker jag! Lät gott med chokladbullar. Har aldrig smakat det.

#11 - - Linda aka Javamorsan:

Vi missade helt kanelbullens dag så vi hade vår egna dag igår. Stort bullkalas efter skolan och barnen slutade sura för att mamma inte fixade bullar på rätt dag :)

#12 - - karin - trattoria:

härligt med så mycket bullar!

#13 - - karin - trattoria:

härligt med så mycket bullar!

Upp