Niceville....

Filmen Niceville var precis lika underbar som boken.
Vi blev inte ett dugg besvikna.


lånad från youtube

Filmen var drygt 3 timmar lång, eller för att vara exakt 2 timmar och 45 minuter och den kändes inte lång alls. Vi hade kunnat gå in och sett den igen direkt, så bra var den. Och det är första gången som jag har varit på bio och ingen har börjat resa på sig förens alla efter texter är slut... Men så var det ikväll.

Så ni som inte har sett den - gör det, ni kommer inte bli besvikna. Och har ni inte läst boken så gör det också.

p.s. stegen under en skoldag och biokväll blir inte lika höga som under en arbetsdag. d.s.

Nöje | |
#1 - - Aggie:

Tack för tipset, har läst om den och varit sugen!

Agneta kram

#2 - - inger stark:

Ja, den var helt fantastisk, inga överord. Vi skrattade och grät och blev skitförbannade. Ville aldrig att den skulle ta slut.

#3 - - Barnens Hjältar:

Det låter som en bra film :-)

#4 - - Mona:

Har aldrig hört talas om den där filmen alls. Men blir sugen att se den när den verkar så bra.

Ha en fin dag

#5 - - Nett:

Kanske en film att sätta upp på listan att se. Kram

#6 - - ♥ Carina ♥:

Oj vilken lång film! Men vad gör det om den var bra :)

Kram

#7 - - Agneta:

jag får nog läsa boken tror jag, och ev gå o se filmen. Har ju inte varit på bio på evigheter så det är nog dax

#8 - - Anonym:

Hur ska jag lägga upp det...

filmen eller boken först?

(tror jag får boken vid nästa bokbusstur,

hur länge flmen går vet jag inte)



Kram

#9 - - Kenneth:

låter som en bra film om det känns så där ska se om jag hitar boekn o kolla om det är nått för mig

#10 - - Helén:

Måste läsa boken först, bara måste läsa den!!!! Glad jag blir för tips.Letar alltid efter bra boktips.Just nu är jag själv helt galen i Jodi Picuolt! Har du läst någon av hennes böcker??

#11 - - Ama de casa:

Jag älskade boken! Visste inte ens om att filmen har kommit... Haha! Så o-mé är jag när det gäller filmer nuförtiden :-)

#12 - - Linda aka Javamorsan:

Åh den vill jag se. Får se om jag få maken att kolla på den med mig. Han brukar vara motsträvig till denna typ av film. Men jag kollar på allt med honom så han får foga sig :)



Hoppas du får en underbar dag nu Kram

#13 - - Helen:

SVAR: Gör det - det finns massor av bra. Jag kan tipsa om mina tre favoriter av henne: 19 minuter, Skulden, Bara för min syster.



Har för avsikt att starta veckans boktips framöver- så detta får bli en start.

#14 - - Maj Korner:

Jag har precis läst ut Niceville, undrar om jag kan se filmen med behållning så här tätt inpå.

Upp