test av stegräknare...

Jag har ju tyckt att min stegräknare räknar lite knasigt så idag bestämde jag mig för att använda två stegräknare.
Dels den jag har använt nu sedan starten av stegtävlingen och dels en gammal som jag bara behövde ge nya batterier, men den gamla är av en sådan variant att man kan ha den liggande i fickan, hängandes runt halsen eller fastsatt i midjan. jag lät den ligga i byxfickan.

Och ja dom räknade verkligen olika kan jag lova.
Min nya är mycket "snällare".
Självklart vill man ha en som räknar RÄTT och inte lägger på en massa extra steg, men man vill inte heller ha en som hoppar över steg.
Så det blir den nyinköpta som får hänga med nu under tävlingens gång.


12877 steg med den nya mot 11055 steg med min gamla....
stegtävling | |
#1 - - Emelie:

Har haft min Walking Style II i 3 år. 2 år med första som jag splade ner i toan :-O och nu den andra! Kan inte bli nöjdare!!

#2 - - Ann Catrine:

Har också kört med två för att jämföra,

det skiljer verkligen!

Bäst för mig verkar cardio trainer på mobilen vara,

men det slår jag ju bara igång när jag går på promenad, inte hemma under hela dagen...



Kram raring!

#3 - - Ama de casa:

Min stegmätare är precis en sån som din gamla. Då kan jag med gott samvete lägga på några steg, alltså ;-)

Upp