bio och middag ute...

Igår var mamma och jag på bio och käkade middag ute. Vi började med maten, på Libanesen på Högalidsgatan, det var mycket gott. Sedan blev det bio, Bridemaids såg vi och vad vi skrattade. Det var länge sedan som jag skrattade så mycket, en helt skruvad film som verkligen roade. Ska ni se en film som ni får skratta till så ska ni se den. Jag ska banne mig köpa hem den sen på DVD så jag kan få skratta lite ibland hemma.

Om några veckor blir det bio och middag igen, då ska vi se Niceville. Vi, mamma och jag, försöker få till en middag- och filmkväll ungefär kanske var annan - var tredje månad. Det är riktigt trevligt och vi hinner umgås ordentligt en hel kväll. Ser vi på någon "djupare" film så blir det alltid något/några glas vin efteråt så vi kan "prata av oss" filmen. Igår blev det ett glas vin (var inte så mycket film att ventilera) innan vi tog t-banan hem.


foto:jag
Nöje | |
#1 - - Loppan:

Så mysigt det låter att kunna ha en myskväll mamma/dotter ibland. Det har jag och min mamma aldrig haft...

#2 - - Ama de casa:

Trevligt med såna kvällar tillsammans :-)

#3 - - Anonym:

åh, jag älskar att gå på bio! vilken är din favorit du har sätt nånsin tror du? :)

ska se svensson svensson imorn, har varit taggad sen inspelningen började! :)

Upp