dagen började tidigt...

Dagen började tidigare än vad den brukar göra för mig idag. Yngsta dottern skulle nämligen iväg och ta blodprover, fastande och innan skolan. Så vi klev upp och stod utanför blodcentralen när de öppnade 07.45 och då var det redan kö. Efter en kvart kom vi in och dottern var så duktig, verkligen. Sjuksystern fick sticka henne tre gånger - tyvärr är hon lika svårstucken som sin mamma och mormor - och som tur är så är den här sköterskan van att sticka oss (mamma och mormor) så hon hittade endå ganska snabbt ett bra kärl att ta ifrån. Fem rör skulle nämligen fyllas och ifall det hade krisat för mycket hade det behövts tas i fingret och det gör faktiskt väldigt mycket ondare. Nästa gång ska sjuksystern lägga på en värmedyna sa hon och ta på "rätt" arm direkt. Det är tur när samma sjuksyster jobbar kvar år ut och år in. Men dottern tog allt detta med ro inte en min visade hon.

Efter provtagningen var det då frukostdags för dottern och hon fick välja så det blev en köttbullssmörgås och varm choklad inne på fiket som ligger vid t-banan - precis bredvid spärrarna. Men vid 8.40 var hon färdig och det bar iväg till skolan för hennes del, för min del blev det en promenad i blåsten innan mataffärerna skulle till att öppna. Sedan passade jag på att handla middagsmat och annan bra-att-ha-hemma-mat och hämta ut lite mediciner på Apoteket.

Jag har varit utan Celebra nu sedan två veckor innan min halsmandeloperation och nu gick det inte längre. Magen har mått jättebra såklart men värken har kommit med en helt ny intensitet. Jag har fått några konstiga värkande knutor i vänster hand och handled och nu börjar det komma en i höger hand också, så nu är det dags att ta alla mediciner som jag kan och måste ta.

Sen har jag varit i skolan idag och nu börjar vi äntligen läsa om Arkeologi på riktigt känns det som. Så roligt.


foto:jag
Vardag | |
#1 - - Anonym:

Idag säger jag bara...



Jättekram till dig!



Kati

#2 - - soffie:

va skönt att det gick bra att ta proverna till slut jobbigt då hon är så svårstucken,hoppas nu proverna visar bra resultat, ha en goo kväll

#3 - - ♥ Carina ♥:

Duktig tös du har!

Trist att din värk kommit tillbaka. Hoppas det lindrar nu när du tar din medicin igen och att magen inte säger ifrån.

Kram kram

#4 - - Fnulan:

Men är det helt bra med halsen nu????

PUSS

#5 - - Linda aka Javamorsan:

Duktig dotter du har :)



Dina studier känns lockande måste jag erkänna!

Hoppas dina mediciner hjälper dig så du slipper alla dessa bekymmer! kram

#6 - - Helene:

Fin bild !!

Hoppas du mår bättre nu.

Kram Helene.

Upp