föreläsning idag igen...

Ja idag är det skolan som gäller igen med en föreläsning, så jag lär vara trött i eftermiddag/kväll. Det är så mycket nytt som ska in i skallen. Men det är roligt. Äntligen läser jag Arkeologi. Förra året var mer en förberedande sträcka för att komma hit, så nu är jag verkligen taggad. Idag ska vi även få information om en hemuppgift som vi ska göra tills på måndag då den ska in. Jag tror det blir en inlämningsuppgift på drygt 1-2 A4-sidor och det är inget jag inte gjort förut så det känns ganska lugnt. Men ja vi får se, jag kanske blir helt nipprig när jag väl får den. Återkommer med det.

Fläskläggen och rotmoset gick åt igår, alla åt med god aptit. Ja förutom mellantjejen och hennes pojkvän - pojkvännen är vegetarian så när han är här och äter är även mellantjejen det. Men de fick fixa egen middag för jag ställer mig INTE och gör två maträtter. Min yngsta gillade verkligen middagen igår och det gjorde mig lite förvånad, hon brukar vara mycket skeptisk till "ny" mat. Men nästa gång jag gör fläsklägg måste jag köpa en större bit, jag köpte en bit på 1,8 kg och trodde att det skulle räcka gott och väl, men det var mycket fett och ben som skulle tas bort så det som blev kvar räckte till oss fyra plus en matlåda. Det hade inte gjort något om det hade blivit lite mer kött över. Men jag fick ett tips igår över FB att man kan köpa rimmat bogfläsk istället. Då får man mer kött för pengarna - så det ska nog testas.

Men nu ska skolväskan packas och sedan åker jag iväg. Återkommer ikväll.


foto:jag
utbildning | |
#1 - - Linda aka Javamorsan:

Just såna där inlämningsuppgifter gillar jag :) Älskade sånt i skolan och det är nog det enda jag saknar med plugget!



Ha en kanondag nu kram

#2 - - Susanne P:

Nu blev jag sugen på rotmos & fläsklägg. Det är en perfekt höstmat.

Kram & ha en fin onsdag.

#3 - - ♥ Carina ♥:

Det var år och dag sedan jag åt rotmos och fläsklägg. Nu blev jag sugen...



Hoppas föreläsningen var bra.

Kram

#4 - - carina:

Rotmos och fläsklägg är toppen :)



Hoppas att det är en givande föreläsning!

Kramen på dig♥

#5 - - Nett:

Vad gott med rotmos, det har jag inte ätit på evigheters evigheter. Kram

#6 - - Lotta:

Rotmos..det var väldigt länge sedan men så gott. Får nog bli en balja till i morgon :-)

Hoppas föreläsningen var bra och att du tycket den var till belåtenhet.



Kram

#7 - - Anonym:

Ha det så gott... lycka till med allt roligt plugg!



Kati

#8 - - Agneta:

härligt att maten gick hem! Kan säga att härhemma är det bara jag som äter rotmosen de få ggr jag gjort det..men skam den som ger sig, de kommer att få det fler gånger :-)

kram

#9 - - maria:

Hoppas du haft en givande dag i skolan :)



Kramar fina du <3

#10 - - Ama de casa:

Oj vad länge sen det var jag åt rotmos och fläsklägg! Mums :-)

Upp