fototriss...

Veckans tema i fototriss är skuggor...


skuggor av träd mot en husfasad är vackert. foto:jag


skuggor av solljus i en gångtunnel på Söder i Stockholm kan bli vackert. foto:jag


skuggor längs promenadvägen i skogen känns rogivande. foto:jag

Vill ni se andra tolkningar av veckans tema kikar ni in på fototriss.

fototriss | |
#1 - - Axart:

väldigt fina skuggbilder alla tre, trevligt att se:)



AX

#2 - - Jan Helleberg:

Vilka fina bilder, absoluta favoriten blir mittenbilden. Fint fotat. :)

#3 - - Pumita:

Snygga bilder allihopa men älskar de där färggranna gränderna!

#4 - - Maria C. Dunder:

Härligt triss.

Men varför i hela fridens namn har man valt att sätta upp så fula och vita lampor i taket på en så annars fin tunnel?!?

#5 - - Anna:

Fin triss på temat, med härliga färger som komplement till skuggorna! :)

#6 - - Pysselfarmor:

så läckra bilder - speciellt gångtunneln! känner igen den såväl men kommer inte på var det är...jag jobbar på Söder.

#7 - - Anneli - A'la Foto:

Gå i skugga på stig är så härligt! Speciellt höstpromenadsskugga! :O))



Ha en fin vecka!

#8 - - Mamma Brötis:

Snyggt!

#9 - - Helena:

ska vi följa varandra på bloglovin :) ? Kram

#10 - - miss_cat:

Tycker om den sista bilden, får mig att längta till våren. Fin triss!

#11 - - Åke Blomqvist:

Fin triss! Mittenbilden fint djup, bra fångat!

#12 - - Husfrun:

Vilka fina bilder. Älskar den skira skuggan och solen som letar sig ner genom bladverket.

Kram.

#13 - - Ninni:

Mycket vackra bilder=)



Ha en skön söndag..kram kram

#14 - - Stattinskan:

Den första biilden var helt magisk ... ja, inte för att de andra två var sämre, men jag fastnade verkligen för den första :-)

#15 - - mammakero:

Jag gillar den första bilden mest! Den är så perfekt!

#16 - - Tinezza:

Snyggt med skuggorna på fasaden. Den första blir min favorit.

#17 - - Ama de casa:

Läckra skuggor. Ska kanske leta upp några själv i arkivet...

:-)

#18 - - Erik "Semlan":

Du har hittat snygga skuggor i olika miljöer. ;-)

En trevlig triss.

Gillar husväggen med träskuggor mycket. :-) Är det ute på Skeppsholmen du hittat skuggorna?

#19 - - Hedwig:

Vackert - gångtunnel i flödande sol/skugga är mysig, men inte i kvällsmörker.

#20 - - kaxi:

Snygga bilder på skuggor. Sista är min favorit just för att sådana promenadstråk är så underbara.

#21 - - Yvonne:

Snyggt!

#22 - - ormbunke:

Fina skuggor i alla tre men gillar den andra mest. Ha de gott. Anita

#23 - - Lena o Tommy:

Fina foton. Tycker hemskt mycket om gångtunneln.

#24 - - Beate:

Tvåan är min absoluta favo!!! Den hr jag missat totalt under sommaren när maken och jag "after workade" på söder...

I ditt tidigare inlägg såg jag att du också var inne på samma linje som jag - att inte låta 9/11 överskugga allt fint som har hänt!!!

#25 - - Stina:

Härliga skuggbilder

#26 - - 4U2:

Härliga skuggor, de vid Söder gillar jag bäst men alla är fina!

#27 - - Charlotta:

Du har fångat underbara skuggor.

Tack för kommentar hos mig.

#28 - - Jah Hollis:

Fina skuggbilder. Den översta gillar jag bäst.

#29 - - Annelie-Singapore:

Underbara triss du bjuder på och tack för kommentaren.

Det är bara att blunda och fantisera, så kan man faktiskt ta sig till en liten ö långt borta och ligga där under en palm i skuggan och fantisera.

Ha det!

#30 - - Ninni/fotografia:

Vilka fina miljöer! Min favorit är den mittre bilden med så fint perspektiv och ljuvliga färger.

Må så gott!

#31 - - Bitten:

Gillar dina bilder!

#32 - - Nett:

Riktigt rogivande som du säger med skugga på promenadvägen :)

#33 - - Kicki:

Fina bilder alla tre men den i mitten fastnade jag mest för!

#34 - - Anni:

mmm - mycket vackra skuggor! Det är på sådana foton man inser hur mycket skuggspel betyder - oj, jag känner mig nästan som Ernst här, men har ju inte hans förmåga att uttrycka sig ...

#35 - - Pia:

Härliga bilder.. som vanligt från dig!!! :)

Jag gillar att fota men tyvärr är jag så slö att jag mest fotar med mobilen, som visserligen har en bra kamera men... Någon dag ska jag lära mig den digitala systemkameran.. vilket år som helst liksom!! :)

Kram på dig!

#36 - - Alma:

Jag tycker att det är lite svårt att göra en bra design till sin blogg - hur har du burit dig åt? Du har ju en riktigt snygg blogg!

Upp