hemtenta...

Sitter just nu med en hemtenta som ska skickas in på fredag (kanske söndag) och river mitt hår. Jag får bara inte till fråga ett. De övriga tre frågorna har jag ett litet hum om - även fast jag inte har fått ner tillräckligt i skrift än. Men första frågan - det är tvärstopp just nu känns det som, men det lossnar väl förhoppnings vis. Så idag pluggar jag och nu när jag ser fotot så märker jag att jag sitter ju och skriver en inköpslista också, samtidigt. Huvudvärk har jag också, så just nu är det lite svårt att koncentrera sig på att läsa och hitta svaren.

Och att mattan skulle behöva dammsugas...


foto:jag
utbildning | |
#1 - - Ann Catrine:

Även om jag förstår det är tidsbrist

så kanske du ändå måste bli av med huvudvärken

innan det är lönt att sitta där för att plugga...?!

Vila en stund, eller ta en promenad,

kanske känns det bättre sedan,

och då blir du säkert effektivare!



Kram raring!

#2 - - Fina Frun:

Lycka till med pluggandet :)

#3 - - Husfrun:

Lycka till. Själv skickade jag in min i går, men det slutgiltiga resultatet är inte färdigt än. I dag ska vi i kursen läsa varandras texter och komma med konstruktiv kritik. I morgon ska vi träffas i seminarie och prata kritik för att sen ha chans att förbättra våra tentor. Bra sätt att lära sig långsiktigt på :)

Ta en långpromenad nu och återvänd sedan till studierna!

#4 - - carina:

Jag tycker du är så flitig med ditt pluggande vännen :)

Kramen♥

#5 - - Lotta:

Ojojoj...där har du lite att bita i, jag skickar över lite pluggenergi som jag råkar ha till övers:-)

och så passar jag på att blåsa bort din huvudvärk.

Håller tummarna att det hjälper!



Kram :-)

#6 - - Linda:

Vad pluggar du för något? :)



SV: Ja det kan man ju tycka. Men var som sagt inte länge sedan vi fixade till det skåpet, för innan var det i förrådet & det var ingen BRA lösning. Men till slut blir det ju att man bara slänger in allt osv.

#7 - - Ann-Sofie-Mamma till Isak:

Tack så mycket! :D Ett helt underbart år som mamma.

Kram!

#8 - - Helene:

Lycka till med hemtentan !!

Ha en bra dag.

Kram Helene.

#9 - - Linda:

SV: Jaha, vad kul! Mycket & plugga till Arkeolog?



Jo lite trist är det, men fått tag i en ny nu som vi ska åka & köpa om en stund. :)

#10 - - Agneta:

du ser ut att ha en hel del att göra, och inte kan du göar som jag att bar aslänga ur dig en fråga så får du svar. Det är lite svårare med ditt pluggande än min fråga om avd som rimamr på mat!! ;-)

Lycka till med tentan, och försök att stäng av allt annat runt om. Dessutom hoppas jag att huvudvärken snart försvinner

kram

#11 - - maria:

Glöm inte att pausa emellanåt och dricka mycket vatten :)

Lycka till med tentan fina du...

Kramar

#12 - - Fnulan:

JA du... det negativa med att läsa hemmma... jag klarar det inte :(

#13 - - Nett:

Ajdå, finns ju inget värre än att sitta fast med en fråga, har du ingen klasskompis du kan ringa och bolla lite tankar med ? Kram

#14 - - Anki:

Morning!! Hoppas du löste frågorna. De e roligt de där att när man man sitter fördjupad i något så tänker man ofta på allt annat man borde göra OXÅ! :)

Trevlig helg på dig

Kramiz

#15 - - Camilla:

Jag vill INTE byta med dig.

Men för det så tycker jag att du gör ett fantastiskt jobb.

Kram på dig!

#16 - - Linda aka Javamorsan:

Vet du! Jag tror du behöver gå på en liten promenad. Lufta skallen och sen sätta dig igen :)

#17 - - Trolda:

Ja det gäller att ha disciplin till att läsa...och det är då sannerligen inte alltid så lätt! Och jobbigt dessutom när du har huvudvärk...men stå på dig, det kommer säkert gå bra till slut iallafall! :) och den där mattan kan du ju ta en annan dag...;-)



Trolda - trevlig helg o hoppas det gått bra! =D

#18 - - Din hemliga bokvän:

Ville bara muntra upp dig i pluggandet lite grand och berätta att ett visst grönt paket lämnades in på posten idag.

#19 - - Anonym:

Good luck med tentan och trevlig helg!



Kati

#20 - - Anonym:

hoppas nu att du fixar fråga 1 det gör du det vet jag för du 'är så himla duktig:)

ha en underbar helg och vad handlar din tenta om,

kram

Upp