idag är det läsning som....

Ja idag måste jag sätta igång med att läsa ordentligt i Arkeologiboken. Vi ska läsa till sid:141 imorgon, onsdag och även ett kompendium på x antal sidor. Så nu är skolan igång på allvar. Igår hade vi en jättebra föreläsning, den var verkligen intressant och givande. Men fy så trött man blir av att gå i skolan. Man kan ju tycka att två timmar två gånger i veckan är liksom ingenting, men då tänker man inte på allt nytt som ska in i huvudet och på allt som ska läsas och förstås hemma. Efter en föreläsning är man helt fullproppad med ny information som helst ska fastna, och det blir man trött av. Eller ja jag blir i alla fall trött av det.

Nu ska jag ner till centrum och handla middagsmat, jag funderar på att göra fläsklägg med rotmos. Det har jag aldrig lagat själv men jag minns mammas fläsklägg som lite av himmelriket. Och den här veckan har de billig fläsklägg på Hemköp, så vi får se. Kanske det blir blir klassisk husmanskost till middag idag. Återkommer med det.


ungefär så här der det ut i mitt kök just nu - denna bild är dock gammal. foto:jag
utbildning | |
#1 - - Linda aka Javamorsan:

Jag hade verkligen inte orkat med sånt där just nu. Pepp pepp till dig.

#2 - - Anonym:

Jag beundrar dig att du orkar läsa!

Duktiga du :)

Kramis vännen♥

#3 - - Anonym:

Lycka till med både mat och plugg!



Kati

#4 - - erika:

sv: HEJ MAMMA det är faktiskt din egna dotter på bilden...

#5 - - erika:

sv: JO ENS EGNA DOTTER :'(

#6 - - Marie-Louise:

Erika: Vad du tjatar. Det brukar vara du som är bakom kameran inte framför, och du visar faktiskt inte ditt vackra ansikte på bilden. Så okej jag erkänner: Jag såg fel, förlåt. Kram

#7 - - Agneta:

gott med klassisk husmanskost, det gillar jag med! Och även jag hade varit trött av att proppa in ny info i skallen ;-)

kram

#8 - - Fröken M:

haha... jag kanske inte skulle skrivit det alls, för nu är det säkert nån som "snor" idén ;)

Kram

#9 - - Cissi:

Känner igen det där. Helt slut efter föreläsnngar och böcker som ska bankas in..

#10 - - Camilla:

Å,vad du gör det bra som läser.

Jag läser bara deckare ;)

Kram!

#11 - - Fnulan:

USch jag får ångest... har inte öppnat böckerna... JAG SKA!!!

Tråkigt att du känner dig så trött vännen, hoppas det vänder snart!

#12 - - Therese:

Jo, man blir trött av att studera. Hoppas det blev en god middag!

#13 - - carola:

nämen åh så gott med rotmos, det var evigheter sen.

Då måste jag ner till mamma:)



Det är skönt att tagit valet faktsikt, tagit många år att kommit hit.

Synd att barnen mister en nära familjemedlem men han vet ju var dom finns.

Det är nog bättre att jag mår bra.



Tack för dina värmande ord...

#14 - - Aggie:

Du är duktig och flitig som elev, tror jag! Men det är mycket att ta in när allt är nytt och sen efter ett slag tänker man, men det där var väl ingenting.....det är så märkligt ibland!

Husmanskost är bäst, jag gjorde storkok av både kåldolmar och kålpudding igår.

Agneta kram

#15 - - elin:

Ja men de är ju så, som att fylla på bensin! =) haha

Upp