koka tomater och filmtips...

Tack för era tips om vad man kan göra med alla gröna tomater.
Jag ska försöka tillaga dom imorgon som någon variant av chutney.
Chilin ska jag försöka lägga in några stycken, tror jag. Resten ska få frysas in.

Lite filmtips så  här en måndagskväll:

Igår såg min man och jag The Butterfly Effect.



Nu ikväll såg vi Max Manus



Filmerna var helt olika men båda två var mycket bra.
Dom får högt betyg utav mig båda två, se dom om ni inte redan gjort det.
Tips | |
#1 - - Diana:

Vår chili blev så stark att den inte gick att äta som den var... Så vi torkade den i ugnen och gjorde chilipulver av den, fortfarande starkt men hanterbart! :)

#2 - - Linda aka Javamorsan:

Max Manus har jag aldrig ens hört talas om. Men Butterfly Effect såg jag för längesen och den gillar jag :)



Ha fin tisdag nu Kram

Upp