tänk så fel det kan bli...

Min kära mamma och jag satt här och sms:ade nu på morgonen och för hon har fixat en biljett till mig till Hair, på Stadsteatern.

Så jag skriver: Tack snälla mamma!
Hon svarar: Ja visst är jag världens snällaste mamma.
Jag svarar: Ja fet är du faktiskt!

Men så fel det blev, det skulle ju stå: det är du faktiskt!

Så jag fick lov att både sma:a och ringa och be om ursäkt, vilken tur att hon inte är fet på riktigt. Fast hon blev nog lite sur, eller ja det hade nog jag blivit i alla fall - tror jag. Min älskade mamma som för några år sedan gick ner mer än 20 kg, så får hon ett sådant där sms från mig. Usch jag skäms faktiskt. Kanske dags att ta bort T9 ur mobilen för det är inte första gången det blir fel när jag skickar sms, fast så där fel har det aldrig blivit förut.

Uppdatering: Tur man har en mamma med humor. Hon tyckte mest det var skoj :)


foto:jag
Allmänt | |
#1 - - Lotta:

Ibland så kan man få till det mest komiska sms omedvetet, jag fick ett på midsommarafton då ett ord på tre bokstäver förbryllade mig. I sms skulle det stå "Hoppas du får mycket kul med dina vänner i midsommarhelgen" Men av någon anledning så bestod ordet kul av ett k i stället för l. jag kunde inte förstå vad min vän menade eftersom hon inte är typen som använder sådana ord. Som det kan bli....

Jag är säker på att din mamma förlåtit dig ;-)

Kram

#2 - - Fröken M:

haha... fast jag kan ändå inte låta bli att skratta åt alla dessa felskrivningar...

en kompis skrev häromdagen att det luktade illa hemma för att hon glömt byta trosor...

Jag lite förvånad men fick sedan förklaringen - det skulle stått SOPOR !! :)

#3 - - Ninni:

Nää stackars mamma men hon tog det säkert med ro!!



Det blir fel ibland med mobilen=) Var har du hittat salmiakkrämen..jag bara älskar saltlakrits!



Ha en fin dag...kram kram

#4 - - mammakero:

Felskrivningar är lika vidriga som felsägningar! Fast mycket vanligare, speciellt med T9...

Med min förra telefon kunde såna saker hända ofta. Nu har jag en telefon med tangentbord, vilket underlättar!

Ska berätta om en av de bästa felsägningarna jag vet. Det var min syster som skulle träffa sin svärfars nya kvinna för första gången. Efter en fruktansvärt jobbig bilresa i oväder i 5 timmar, står hon i hallen hos sin svärfar, tillsammans med sin man. Den nya kvinnan har sin dotter där på besök och i en barnvagn ligger nya kvinnans barnbarn. Alla presenteras för systern och hennes vagn och så kommer turen att beundra den lilla sonen i barnvagnen. När syster min ser den knubbiga och gulliga kerubliknande barnet, så slår hon ihop händerna, lägger huvudet på sned och utbrister:

ÅÅÅ vad han är knulligt gubbig!

När hon berättade detta för mej, vek jag mej dubbel och gapskrattade tills luften tog slut. Då säjer hon med liten röst, att hon önskat jag varit där och skrattat så, för ingen skrattade och de trodde hon menade allvar med vad hon sa...

#5 - - mammakero:

HAHAHAHA!!! Nu skrev jag fel! Med tangentbord! HAHAHA!! Det ska stå systern och hennes man (det står vagn)....

Du ser vad lätt det är!

#6 - - Barnens Hjältar:

Hahaha, förlåt men det var lite roligt. Tack för du orkat kika in när jag varit borta. Nu är vi hemma igen :-)

#7 - - Linda aka Javamorsan:

Jag har en sån där sk Smartphone. Avskyr autocorret funktionen. Men samtidigt kan jag inte leva utan den? Gäller att kolla noga innan man skickar kan bli bra fel mellan varven!



Tur inte mamma blev arg i alla fall. Snäll hon är som fixat biljett till dig!



Ha nu en fin måndag Kram



PS Kul med bild på dig :)

#8 - - Husfrun:

Haha, tur hon tog det på rätt sätt ;) själv får jag alltid dubbelkolla mina sms innan jag skickar dem.

Kram.

#9 - - Ama de casa:

Hahaha! Tur hon har humor, mor dig. Nu har du ju dessutom bett om ursäkt i bloggen :-)

#10 - - Sandra:

Oj så fel det kan bli! Vad roligt det låter att gå på Hair! Ibland önskade jag att jag bodde i Stockholm! Men så tittar jag ut genom fönstret och tänker, nej. Jag bor så fint som jag gör! Massor av kramar till dig!

#11 - - ♥ Carina ♥:

Tur att det var till din mamma ändå... tänk om det vore till nån som du inte känner så väl... pinsamt! :)

Kram

#12 - - soffie:

men oj så det kan bli men hon förstod nog din kära mamma att det blivit fel tänk jag skrev kuk i ett sms till en viktig person guuu va jag skämdes hade med t9 på..nu minns jag ej vilket ord jag skulle ha men fel blev det men som tur va förstod personen det än då vad det skulle vara, må gott

#13 - - Anonym:

Men fet... betyder inte det typ jättehäftig eller cool på slang!?!



Då var det ju något bra du skrev



Kari.... hihi... så blir det med T9 för mig...



Kati

#14 - - Fnulan:

HAHHAHHA underbart!

#15 - - Agneta:

ja, jisses så fel det kan bli ibland med T9, ibland skickar Per helt obegripliga sms eller heltokiga för att han inte kommat av innan..samma kan jag göra :-)

Tur din mamma har humor, jag tror nog hon förstod att det blivit fel :-D

kram

#16 - - Ingrid:

Så det kan bli... fniss.

ett par ggr när jag ska skriva stora har det blivit rumpa istället... kan ju med bli lite fel ;)

Upp