aspergercenter...

Som ni har kunnat läst om förut så har jag haft tillfälle att få gå på kursAsperger centra
på Rosenlunds sjukhus.

Idag var sista kurstillfället och det var riktigt trist.
Just som vi föräldrar verkligen har vågat öppna upp oss och prata med varandra så tar det slut.
Imorse var vi flera stycken som kom tidigt så vi satt och pratade ute i väntrummet och hade det riktigt trevligt.
Det var nästan så att vi inte ville gå in på kursen utan fortsätta vårt prat.
Vi pratade om våra barn, om oss själva och om AS.

Nu ska jag kika på deras kursutbud och se om jag kan hitta några fler bra kurser för det här gav mig massor.
Jag fick lära mig något nytt varje gång, jag fick aha-upplevelser varje gång och kanske det absolut viktigaste:
jag har vuxit som person och mamma.
och jag har funnit insikt i vissa saker hos mig själv.
En utredning på mig också kanske? ;)


Min lilla skruttfia som nu börjar bli stor.




Barnen | |
#1 - - Agneta:

trist att det tog slut på just denna kursen men som du själv säger så finns motivation och vilja att fortsätta utvecklas i er nya situation...säkert känner många av de andra familjerna samma sak och på så sätt kanske ni kan fortsätta träffas och byta tankar o erfarenheter. Tror att det är det som man som färlder behöver mest, att få veta att det finns andra i samma situation..vi är inte unika.

Hoppas ni hittar nytt intressant att fortsätta med!

kram

#2 - - Kenneth:

Kunskap är ju alltis bra o ta in o ibland kasnke det kan va bra o få en diagnps för o förklara o bekräfta saker men ibland kanske det blir mera åt stämpel hållet o då är det inte bra :)

#3 - - Yohanna i Las Palmas:

Det är ju sâ härligt när man verkligen fâr lära sig nâgot nytt och inte bara sitta och lyssna pâ sânt som man redan vet.

Oj det där kanske lät som att jag redan vet allt, men sâ är ju inte fallet ;)



Hälsningar

Yohanna

Upp