fick hjälp på traven idag...

Tack finaste Ewa - Tjejmorsan - för det mycket givande samtalet idag. Jag fick tips och råd angående mitt dilemma. Lite nya banor att tänka i och eventuellt hjälp jag kan få. Tänk att vissa tankar och funderingar som man bär runt på blir så enkla att lösa bara man uttalar dom högt. Självklart gräver vi bara på sommarhalvåret och då mår ju min onda kropp så himla mycket bättre mot hur den mår på vinterhalvåret - så förhoppningsvis blir det inga problem med grävandet.

Sedan blev det en lunch och massa prat - det satt inte fel. Tack för de trevliga timmarna, det måste vi göra om snart. Tänk att vissa människor klickar man så himla bra med. Jag brukar - om jag ska vara helt ärlig - ha lite svårt för att skaffa vänner. Jag har faktiskt inte så många vänner. Men så har jag sådan tur att jag av en slump "hittar" Ewa som jag trivs så himla bra med. Ibland tror jag på ödet...

När jag kom hem fastnade jag framför tv:n i flera timmar och kikade på OC - allt Erika varför lät du mig börja titta...



Kursen idag var mycket bra. Det kom två vuxna kvinnor som själva har fått diagnosen Asperger och pratade med oss och det gav väldigt mycket. Att få höra hur dom har upplevt och tacklat vissa saker kan nog hjälpa till på vägen. Nästa torsdag är sista gången, då ska vi prata om samhälletsstöd och skolan - det kan bli spännande.
utbildning | |
#1 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

Det är nog jag som ska tacka dig :)

Många stora kramar och ja jag kommer gärna in till stan för en lunch igen :)

#2 - - madelein - mamma till sex, tillgångar; Autism - ADHD:

Tack gulliga du, ja jag kommer på minglet. Har en hel del resor i Stockholm nu i vår. Jag skall göra en föreläsning för Attention i Sth den 10 maj för medlemmar. Skall ta reda på vad det är så kanske vi an ses då?

Frank Andersson är den 9:e maj.

#3 - - Ninni:

Underbart att träffa vänner som det bara säger klick med=)

ha en jättefin fredag, kram kram

#4 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

Jag postar en liten sak till dig idag.. tyvärr har du den ju inte förräns på måndag men det kanske går bra det med ;)

Det är iaf som tack för igår :)



Kram

#5 - - Emma:

TacK tack :)

Härligt att träna, önskar bara jag hade orken till att göra det varje dag :)



Vilka härliga bilder...

#6 - - Ama de casa:

Vad härligt att hitta en sån själsfrände som kan hjälpa till - och som dessutom skickar presenter!

:-)

#7 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

Ja tänk att få träffa en sån läkare som vi fick göra idag :) Jag är fortfarande glad :) Wiiieeee :)



Kram

#8 - - Julia:

5D bio är 3D bio där även stolarna rör sig och det kommer olika dofter och lite vattensprut och så :)

#9 - - Sojkas Framtid:

Vad skönt att ha någon att prata med och bolla med. :)



Hoppas du får en trevlig helg!

Kram!♥

#10 - - Fnulan:

Underbara Ewa som stöttar och finns för alla, hon är så genom snäll.empatisk och ödmjuk!! Finaste Ewa!

Och du!!!!

#11 - - Kenneth:

Skönt o kunna få hjälp av vänner ibland :)

#12 - - Agneta:

skönt att hitta sådana vänner! Och många ggr hjälper det att sätta ord på det som man tänker på, har man dessutom någon som lyssnar o stöttar då så kan många saker lösas. Skönt..

kram

Upp