läkarbesök...

Idag följde jag med min äldsta dotter till läkaren, även om man är 18,5 år så är man inte alltid så stor. Det kan vara skönt att få ha med sig sin mamma när man ska till en ny läkare för första gången. Verkligen om man ska börja gå hos sin mammas läkare...

Hon har precis börjat gå till min reumatolog och om det inte vore så tragiskt att vi nästan alla i den här familjen lider av reumatisk värk så skulle man kunna skratta lite. Hon är nämligen 4:e generationen som går till denna reumatolog. Vår reumatolog är en helt underbar kvinna som verkligen tar sig tid och som är uppdaterad på nyheter och som engagerar sig i sina patienter - alla bra egenskaper som en läkare kan ha har nog hon.

Min mormor har gått dit (men gör inte det nu längre), min mamma går dit, jag går dit och nu alltså min äldsta dotter.
Det är nog inte många läkare som kan skryta med att de har vårdat och behandlat fyra generationers kvinnor (ja förutom den gamla sortens husläkare från förr).

Sjukdom | |
#1 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

Så ledsamt att ni alla har reumatism :(

Men samtidigt så ler jag lite åt att ni har samma läkare allihop :)



Min mamma och jag och min ena dotter har oxå haft samma läkare... men det var gyn-läkaren. :) Det skrattar vi OFTA åt :)



Kram

#2 - - ♥ Sojkas framtid ♥:

Men fy jobbigt med reumatism. :(

Tack söta för din kommentar! :)

Kram

#3 - - Fnulan:

Nej... inte fler.. det är inte rättvist!!

Massa styrkekramar!!

#4 - - vuxenmamman:

Usch.....era stackare. Sjukdomen är hemsk.......

Skönt ändå att ni känner läkaren och han er. Alltid ngt positivt i allt annat elände.

Hoppas hon får god hjälp.



KRAM

#5 - - inger stark:

Alltså lite skrattretande är det! Man måste ha humor för att stå ut med reumatism.

puss o kram

#6 - - maria:

Ni verkar ha funnit en bra läkare iaf <3



Ha en underbar dag nu fina du <3



Kramar Maria

#7 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

Sticker in huvudet för att önska dig en underbar dag <3



Kram

#8 - - Lotta:

Så tryggt att kunna få förmånen att ha en läkare då man har er diagnos, så jobbigt att behöva uppdatera sina läkare varje gång man behöver stöd och hjälp.

Önskar en bra dag!



Kram

#9 - - Agneta:

komiskt javisst, fast kanske på det lite mer tragikomiska sättet?! Tråkigt att ni alla lider av reumatism...det är en av mina fasor att något av barnen ska drabbas också, men det finns ju inte så mkt att göra åt eländet tyvärr.

kram

Upp