påskmat hemma och stöd till plantorna...

Igår lagade jag egen påskmat här hemma till oss.
Lite förrätt med ägg, räkor och lax.
Potatisgratäng med stek och sås till varmrätt.
Glass fick de som orkade till efterrätt.


Mina plantor som ska ut på balkongen - bara vädret tillåter - behövde lite stöd.
Jag läste i någon tidning att kvistar av vide skulle fungera bra som stöd, så jag plockade in några kvistar idag.
Och så fick plantorna lite stöd.


Min älskade man och min yngsta dotter har åkt iväg upp till Bollnäs för att hälsa på föräldrar/farmor & farfar.
balkongen | |
#1 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

Åh gud så gott!!



Det var hos dig jag borde ha ätit mat idag alltså ;)



Kram och njut av din kväll i lugn och ro :)

#2 - - Agneta:

är ju gott med lite ägg sll o lax.. :-)

aha, så ni har påsklov denna veckan. Här körde allt igång igen idag efter en veckas lov!

kram

Upp