Nyskördad balkong...

Idag skördade jag de första helt mogna tomaterna från balkongen.
En hel skål full blev det.
Nu väntar jag på att tre gurkor ska hinna mogna innan det blir för kallt.
Och chilin skördar jag nog senare idag, tror jag.
 
 
 
söta och otroligt goda små tomater.
 
Nu hoppas jag gurkorna hinner mogna/växa lite till, chilin får nog plockas idag
och de stora tomaterna får kanske lov att mogna inomhus...
balkongen | |
#1 - - ♥ Sojka ♥:

Vilka härliga tomater! :) Minns när mamma odlade sina. Vilka minnen! :)

Sv:Ja det var verkligen trist och nu när man ser alla bilder så saknar man verkligen det. Behöver komma iväg och göra något men jag får väl vänta. Kul att det var lyckat iaf! :) Allt är bara bra här. Hoppas allt är bra med dig med! :)
Kram!

Svar: Ja det är mysigt med lite egenodlat :)
Marie-Louise

#2 - - Maja:

Visst smakar egenodlade grönsaker helt annorlunda än de i affären? t.o.m. gurka har smak - det tror man inte. Lycka till med odlandet!

Svar: Ja gurkan som jag odlat smakar ju underbart gott :) inte alls så där vattning och läskig.
Marie-Louise

#3 - - Ama de casa:

Jösses vad med tomater! Både vackra och goda :-)

Svar: Ja visst är dom :) Kram
Marie-Louise

#4 - - Veiken:

Du milde vilken härliga bilder på läckra tomater. Vilken lycka att sätta tänderna i dom :)

Svar: Ja dom var riktigt goda.
Marie-Louise

Upp