tandläkarakuten...

Ja min lördagskväll blev inte så festlig som jag hade hoppats på - jag fick lov att åka in till tandläkarakuten. Har fått en infektion där tanden drogs i onsdags. Så igår fick de bedöva, spola rent och lägga något "guck" i som ska tas bort imorgon och så blev det penicillin i 10 dagar,
 
Tänk om "folk" inom vården/tandvården kunde lyssna på en någon gång. Jag sa redan i torsdags att det började kännas "annorlunda" men fick då bara värktabletter. Även fast jag påpekade att jag tar sprutor för min reumatism som är immunförsvarshämmande. Dessa sprutor vet nästan ingen inom vården vad de är för något och ändå är det så viktigt att man får rätt hjälp direkt när man får en infektion när man har dessa sprutor. Usch lite otäckt faktiskt eftersom det i och med dessa sprutor kan bli väldigt mycket allvarligare infektioner som kan behöva akutvård.
 
Ibland önskar jag faktiskt att man skulle kunna få köpa penicillin receptfritt här i vårt land. Visst jag vet - många använder det i onödan m.m. Men ibland blir jag bara så trött och ledsen över att inte bli trodd inom sjukvården. Dom tycks tro att man vill ha penicillin bara för att....
 
roligare med blommor än tänder...
Sjukdom | |
#1 - - Maya:

Usch för tandläkare *ryser*
Tänker som du, varför tror läkarna att man VILL äta penicillin? Ingen trycker väl i sig det frivilligt? *suck*
ha en fin söndag! Hoppas du har mindre ont!
Kram

#2 - - Agnieszka- 2barnsmorsan:

När jag drog ut min visdomstand blev jag också skitdålig, sängliggandes i 3 dagar innan jag ringde tandläkaren och talade om att jag mådde skit:( Fick då komma och spola rent och fick pencellin utskrivet, men jag hade ingen infektion i själva där tanden suttit, men min kropp reagerade på någe konstigt vis av ingreppet så jag blev dålig direkt när bedövningen släppte:(

Hoppas du kommer må bättre nu efter tabletterna!

#3 - - messan:

Aja aj....vad trist. Hoppas din söndag är bättre!
Kramar om dig

#4 - - Agneta:

aj, det var ingen trevlig lördag och ännu otrevligare att inte bli trodd från första början! Jag hoppas att det känns en aning bättre idag och att infektionen ger med sig snabbt!
kram

Upp