tänk att känslan alltid funnits där...

Känslan när man tittar på gamla foton och inser att man minns att man tyckte att man var tjock på dessa foton - den känslan gör lite ont. Då när jag var yngre så var jag ju inte tjock alls. Vem/vilka jämförde jag mig med tro... Jag minns inte. Jag minns bara att jag ansåg att jag var tjock och jag kände mig ytterst obekväm i vissa sammanhang.
 
Jag minns t,ex mittenfotot där jag badar, där kände jag mig obekväm och tjock och tyckte att det var jobbit att mamma fotade...
 
Även här kände jag mig enorm.
Visst på sista bilden så är jag höggravid och var beräknad en vecka senare - men inte var jag så tjock.
Fast visst som gravid så känner man sig ju enorm - så är det ju.
 
Men att nästan hela livet ha gått runt med den här känslan med att vara tjock gör faktiskt ont. Tänk att jag aldrig har varit nöjd med mig själv.
 
 
livet | |
#1 - - The one and only Nettan:

Åh, det där känner jag så väl igen. Jag har räknat mig som tjock hela livet men så ser man en bild från högstadiet och undrar vilken bild jag hade av mig själv. En helt normal tjej. Det är skrämmande att man ska behöva ha den känslan.
Nu är jag dock gansak överviktig tyvärr.

Ha en trevlig kväll / Nettan

Svar: Ja det är så trist att man tyckt så om sig själv :( Kram
Marie-Louise

#2 - - Anonym:

Ock, jag har alltid haft samma känsla så då undrar jag, är det mitt fel, älskling!!!

Svar: Ja mamma du har ju bantat hela mitt liv så risken finns väl att det "smittat" av sig. Men du behöver ju inte alltid ta åt dig... Kram
Marie-Louise

#3 - - soffie:

men fy va jobbigt jag tycker verkligen inte du ser tjocjk ut inte ens då du va höggravid, hoppas du fått må bra nu å gillar dej själv. kramen

#4 - - Marlene:

Tror det har en del med ålder att göra också. Jag har accepterat mej själv nu och då har jag slappnat av och går helt plötsligt ner i vikt. Nu kan jag se mej i spegeln och tycka att det jag ser är helt ok faktiskt. Jag har insett att det här är jag och att det bara är jag som kan förändra det som behöver förändras. Ingen annan än jag kan få mej att trivas i min kropp, det måste jag fixa själv. Å när jag väl kom så långt så var resten inte så svårt faktiskt. Men den här gången känner jag ingen stress, det får ta den tid det tar. Ett hekto i taget lixom :-)

#5 - - Anonym:

Ja, jag känner tyvärr igen mig och ja, jag tar på mig en hel del skuld. Har ju bantat hela livet och min känsla är som din, jag var inte tjock. Egentligen, precis som du, smal. En period var jag tjock, lyckades gå ner. Men jag borde inte ha mått som jag gjorde, det kan verkligen gräma mig. Puss på dig älskling!

#6 - - Pia:

Jag kan också känna igen mig.. Det är sorgligt att vi låtit åren gå med sådana känslor om sig själv! Kram till dig.. och mig... och alla andra som behöver det! <3

#7 - - emelie:

:( <3

#8 - - Annika - drömmen om 11 barn:

I know the feeling, tyvärr... KRAM!

Upp