adventsfika hos mamma och pappa..

Idag var det tänkt att vi skulle på adventsfika hos min mamma och pappa men det blev inte riktigt så. Mannen min har mått dåligt i natt och om vi (han) har otur är det vinterkräksjukan som kommit in i detta hus. Eftersom min pappa är lungtransplanterad (<-- länk) sedan några år tillbaka så är vi ytterst försiktiga med att träffa honom om vi är det minsta lilla sjuka. Han skulle inte klara av en sådan magsjuka utan att bli riktigt dålig och kanske behöva sjukhusvård så vi avstår hellre från adventsfika än att riskera något med pappas hälsa. Så adventsfikat idag får flyttas fram en vecka så hoppas jag att vi kan gå iväg på den nästa söndag istället. Så ibland blir inte dagen (livet) riktigt som man tänkt sig, men det kan bli bra i alla fall. Nu får vi fixa fram adventsfika här hemma istället.
 
bilder från förra årets adventsfika.
Jul | |
#1 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

Vad kloka ni är som inte tar några risker <3 Stor kram till dig från mig <3

Svar: Ja man får ta det säkra före det osäkra. Kram
Marie-Louise

#2 - - soffie:

men usch stackars din gubbe att bli sjuk i kräksjukan hoppas ni andra klarar er,Ni får ta fikat en annan gång. kramen

Svar: Det var nog inte kräksjukan, men vi tog det säkra före det osäkra. Kram
Marie-Louise

#3 - - Longevity - en blogg om hälsa:

Mycket smart att ta det säkra före det osäkra! Hur går det för dig efter operationen?

Kul att du är med och tävlar!

Svar: Ja man vågar inte ta några risker. Det går jättebra nu efter op, jag mår bra och kilona försvinner sakta men säkert :) kram
Marie-Louise

#4 - - Nina Bergquist:

mysigt med ljus!

Upp