en helt förstörd nattsömn...

 
 Inatt har jag inte sovit mycket -
utanför mitt sovrumsfönster har det pågått snöröjning hela natten.
Dom slutade kl:04.44.
 
Igår gick Farsta och Skarpnäcks stadsdel (<-- länk) ut med att de som snöröjer i år ska få betala vite
för den helt oacceptabla snöröjningen som utförts.
Sedan det kraftiga snöovädret (<-- länk) så har det tagit mycket lång tid innan t.ex gångvägarna var framkomliga.
Gångvägar, cykelvägar (<--länk), parkeringar -
allt har varit fullt av snö eller modd.
Övergångsställen har till och med använts för att dumpa bort bortplogad snö från vägarna -
inte så smart kanske.
 
Så jag tror att snöröjningsbolaget fick lite panik igår och var ute och jobbade hela natten inatt.
Nu har jag inte varit ut än så jag ska inte säga för mycket -
men det tycktes mest som om dom röjde bort redan befintliga snöplogade snöhögar.
Men jag hoppas att jag har fel.
Jag hoppas att det är bra framkomlighet nu på vågar gångvägar och vägar!
 
så här höll dom på utanför mig i natt mellan kl: 01.00 - 04.44 :(
årstider | |
#1 - - Longevity - en blogg om hälsa:

Tack! Hann inte kika in igår, ibland blir det ju så :-)

#2 - - soffie:

usch att inte få sova ,här började de skotta på em så det problemet slapp vi inatt. hoppas du får en god natt inatt. kramen

#3 - - Longevity - en blogg om hälsa:

Tack! Ja fy fasen ibland blir det skit med allt. Känns bättre nu dock!

#4 - - Agneta:

Trist när man inte får sova, här så har vi ju inte det problemet med en massa snö...nu hr det regnat bort igen, tyvärr.
Sv; jodå, han är kvr på sjukhuset ett bra tag till. Senaste budet är att han inte kommer hem till jul :(

#5 - - Josefine:

haha ja vi skulle ut och julhandla igår så vi ställde bilen i farsta. Men trottoaren till tunnelbanan hade ju inte blivit plogad. Ja inte parkeringen heller för den delen.Tur att vi var många så vi kunde turas om att bära barn och barnvagn som var med :P

Svar: Ja du det är hopplöst här :(
Marie-Louise

Upp