en natt på museet - eller...

Idag skulle jag på möte på Stockholms Stadsmuseum (<-- länk) angående min kommande praktik. Som ni säkert redan vet så är alla museum stängda för besökare på måndagar. Så hela museet var stängt och jag fick åka ner i hissen som finns på torget vid Slussen - lite läskig hiss måste jag nog säga. Jag gillade den inte riktigt. Och så kom jag ut i en liten låst hall och blev insläppt av en vaktmästare som bad mig vänta medan han gick och sa till att jag kommit. Så där satt jag inne på Stadsmuseet ensam när det var stängt och tyst. En ganska mäktig känsla. Nu satt jag i och för sig bara i gången vid kassorna men ändå.
 
Så blev jag sen hämtad och fick åka en ändå läskigare hiss. Den var gallerförsedd och så liten att vi knappt rymdes tre personer i den. Jag var enormt lättad när vi kunde kliva av. Så fick jag då komma in i hjärtat av museet - dit där "vanliga" besökare inte kommer. Och wow säger jag bara vilken häftig byggnad det är. Sen när jag skulle åka hem fick jag äran att gå ut via personalingången - lite bättre än den läskiga hissen som finns på torget.
 
lite bilder från ett tomt museum.
 
Nu är inte allt klart med praktiken jag får avvakta lite till - men förhoppningsvis får jag besked i veckan.
utbildning | |
#1 - - JUNITJEJ:

Vad kul att få praktisera på ett museum.

Svar: Ja, det är mysigt att hjälpa pysseltagna elever.

Svar: Ja om jag nu får det - lite osäkert just nu. Kram
Marie-Louise

#2 - - Celine Naminah:

Jobbigt att det liksom inte blir klart med praktiken... Har du hittat platsen själv eller?

Svar: ja jag har hittat den själv. Nu väntar jag bara på svar... Kram
Marie-Louise

#3 - - Agneta:

Håller de två tummar jag har :)
kram

Svar: Tack det kan behövas. Kram
Marie-Louise

#4 - - Lena:

Va spännande=) Hoppas de går bra o att du får platsen! Håller tummarna ;)

Svar: Tack :) jag behöver nog alla tummar som finns just nu känns det som. Kram
Marie-Louise

#5 - - Celine Naminah:

Hoppas svaret itt dröjer för länge. =)

Upp