gårdagens snöoväder...

Igår drabbades som alla vet Stockholm av ett enormt snöoväder.
Detta sker ju minst en gång per vinter så egentligen blir jag inte ett dugg förvånad -
det är så det är att leva i Stockholm på vintern.
T-banan, pendeln, bussarna och tvärbanan blir försenade av vädret -
och bilisterna åker av vägen eller slirar.
 
Plogbilarna kommer inte ut i tid utan vi får pulsa fram i snön
och trafiken blir som sagt lidande.
 
Igår behövde jag iaf bara promenera iväg till tandläkaren och för min del räckte det.
 
från folktandvårdens fönster såg jag knappt ner till Farsta centrum.
 
det var verkligen mycket snö i luften och på marken.
 
inga skottade trappor, inga skottade gångvägar, inga skottade bilvägar -
fören igår kväll...
 
lucka 4 - 5 - 6 i min julkalender.
Jag hade som intention att lägga upp dagens lucka här i bloggen men det höll visst inte.
årstider | |
#1 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

Ja vilket väder.. hujeda mig!! Själv satt jag ju då fast på roslagsbanan.. och som TUR är så vände jag om hemåt för sen stängde de av helt :)
Kram

Svar: Jag var verkligen glad att jag inte skulle till skolan igår. Och hade jag bara lyssnat på morgonnyheterna i tid så hade jag låtit mina döttrar varit hemma, men jag lyssnade försent :( Kram
Marie-Louise

Upp