uppsatsen fortgår...

Ja här hemma blev det luciafirande framför tv´n -
blir så när ens barn är för stora för att "fira" Lucia "på riktigt".
Men det var mysigt och stämningsfullt.
 
mysigt och fint.
 
Sen har hela luciadagen gått åt till att skriva på min C-uppsats.
Ni som har mig på FB har sett att jag har 4 frågor ute som ni gärna får hjälpa mig med.
Ni kan svara i meddelande till mig, via kommentar på FB eller kommentera här om ni vill.
Tack på förhand för hjälpen.
 
Här nedan ser ni frågorna:
1. Vad vill du se när du går på ett museum?
2. Är det något du vill se som inte finns att se på våra museum?
3. Vad vill du uppleva när du går på museum?
4. Tänker du någonsin på genus när du ser en museiutställning? (alltså tänker du på om det finns kvinnliga, manliga och barn representerade i utställningen)
 
Igår kväll gjorde min ena dotter banan/proteinpannkaka med saffran.
Supergott och nyttigt - istället för saffransbulle åt vi dessa.
 
 
Receptet:
1 mosad banan, 1 ägg, 1 äggvita, 1/2 dl havregryn (mixade till mjöl), 1/4 dl proteinpulver, 1 msk krossade linfrön
och i dessa igår 1/4 påse saffran.
Mosa eller mixa ihop allt och stek gärna i kokosolja (kravmärkt).
Ät med kesella eller yoghurt och bär.

 
 
Jul | |
#1 - - Johanna - Tvåbarnsmamman mitt i kaoset:

<3
Ja, julen är verkligen en högtid då tankarna på de mer behövade, de ensamma, de sjuka, de utsatta gör sej mer påminda hos mej.
<3

Svar: Ja verkligen. Jag tänker på alla hemlösa, alla barn som har föräldrar som super och slåss m.m. :( det finns många som INTE längtar till julhelgen tyvärr. Kram
Marie-Louise

#2 - - Martina:

Tänkte passa på att svara på dina frågor här inne:

1. Vad vill du se när du går på ett museum?
Gärna något om kriminalitet eller hur man tänkte om övernaturligheter och så förr.

2. Är det något du vill se som inte finns att se på våra museum?
Det jag skrev om i fråga 1, men det kanske finns på ngt museum. Jag har så dålig koll på museumens utställningsutbud.

3. Vad vill du uppleva när du går på museum?
Spänning och historieinformation.

4. Tänker du någonsin på genus när du ser en museiutställning? (alltså tänker du på om det finns kvinnliga, manliga och barn representerade i utställningen)
Nej.


svar: Eftermiddagen blev inte som vi tänkte oss. Vi var tvugna att gå hem jag och dottern då hon spårade ur totalt...hon kunde inte sitta still och lyssna på musiksagan utan började prata högt, putta mig och störa de andra barnen...
Undrar hur det kommer gå nästa vecka....

Svar: Tack för hjälpen :) Kram
Marie-Louise

#3 - - Sojka♥:

Ja det är ju många som säger att så var det inte på vår tid men och andra sidan var ju inte sociala medier så stort på den tiden eller till och med obefintliga. Vissa är ju inte ås mycket för det tyvärr.
Kramis!

#4 - - soffie:

1. Vad vill du se när du går på ett museum?
Något historiskt.

2. Är det något du vill se som inte finns att se på våra museum?
Kanske något från rymden men det finns kanse finns det med..

3. Vad vill du uppleva när du går på museum?
härlig historia
bara massa historia...


4. Tänker du någonsin på genus när du ser en museiutställning? (
Nej

Svar: tack för hjälpen :) Kram
Marie-Louise

#5 - - Agneta:

1. Vad vill du se när du går på ett museum?
Jag vill gärna se tekniska saker, om rymden och om haven. Samt konst
2. Är det något du vill se som inte finns att se på våra museum?
Inte vad jag vet
3. Vad vill du uppleva när du går på museum?
Vill gärna få vara delaktig i utställningen
4. Tänker du någonsin på genus när du ser en museiutställning?
Nej

Svar: Tack för hjälpen :) Kram
Marie-Louise

Upp