att börja sätta fröer...

I mitt förra inlägg så skrev jag lite löst om att jag måste börja sätta fröer och några av er undrar när jag börjar med det. Vissa fröer som t.ex Chili och Paprika kan man med fördel börja så redan nu och även tomater kan man börja så inne nu. Här finns det en bra frökalender som ni kan kika in på - klicka på de ljusgrå orden så kommer ni till länken.

jag skulle egentligen behöva komma iväg och köpa både jord och fröer nu i helgen men jag får se om jag hinner det nu när jag ska jobba helg. Kanske söndag eftermiddag kan passa.

Jag vill i år sätta: Chili, Paprika, Tomat, Gurka och några fina blommor (vilka vet jag ej ännu).
Morötter och Potatis skulle vara skoj att plantera i en varsin hink, kanske gör jag detta i år.
Även jordgubbar skulle vara skoj att ha på balkongen eventuellt i balkonglådor...


jag gillade verkligen detta "klängande" på balkongräcket som jag hade förra året.

årstider | |
#1 - - Anna:

Åh va härligt det ser ut på bilden =)

Får mig att sakna att ha balkong =(

Jag brukade ocå ha massa blommor som klängde där ute.

#2 - - Fröken M:

mysigt ! Och det är ju så kul att se när det växer :)

Här blir det flera krukor med jordgubbar senare i vår !

#3 - - Fröken M:

haha... det "kan" det vara ! Jag har alltid drömt om att få gifta mig på en strand i solnedgången. Nu blir den drömmen snart verklighet :)

#4 - - Yohanna i Las Palmas:

Ja nu ar det var snart va ;)



Halsningar

Yohanna

#5 - - Fnulan:

Är det dags med fina balkongen igen? Alltid så roligt att följa!!

MASSA KRAMAR till dig min sköna!

#6 - - vuxenmamman:

Jag vill gärna ha massor av chiliplantor i sommar. Det är så fint.



Kul att plantera. Tror jag måste leta efter lite fröer jag med.



KRAM

#7 - - Ankii:

Ja nog är de kul att se fröer ta fart o bli små treviga saker, men här var de evigheter sedan någon sånt hände:)



Kramiz o go lördag

#8 - - Ninni:

Undrar om jag ska så nåt..ja kanske=) Men det får bli när vi kommer hem från resan, vill inte att nån annan ska behöva vattna en massa.



Badrummet är jag inte så orolig för det är en vägg långt från vatten.



Ha en goo lördag..kramen

#9 - - madelein - mamma till sex, tillgångar; Autism - ADHD:

Vad fint med klängväxter :-)

Jag skall absolut in och kika på frökalendern :-)

Hoppas du får en fin lördag!

#10 - - soffie:

guuu va fint du hade det på din balkong:) minns de bilder du visade ifjol,kram

#11 - - Susanne:

Jag vill att det ska bli vår, så att jag kan börja pyssla på tomten =)

#12 - - Nett:

Minns dina planteringar från förra året, klart att du längtar nu :) Kram

#13 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

Vilken fantastisk bild :) Jag längtar riktigt mkt tills jag kan åka till plantagen och köpa lite "vårplantor" :)

Min största önskan är ett växthus :) Vilken dröm!!



Kram

#14 - - Agneta:

ja nu vill man verkligen att det ska kunna bli dax att sätta fröer och plantera. Detta år vill jag ha en grönskande o blommande trädgård, ingen husbil som tar fokus från allt!

#15 - - ejmis:

Tack för kalender-tipset!!

#16 - - Trolda:

Åh vad man längtar efter en sån härlig tid nu - ser verkligen underbart ut på din balkong!!! =D KUL med potatis i hink...känner andra som prövat med lyckat resultat! =D



Trolda - kramar =D

Upp