blev bara mera arg...

Jag som redan var arg på FK blev ju inte direkt mindre arg på dom efter att ha sett Dokument inifrån idag på svt2. De handlade om oförsäkrade, vilka är kvinnor inom vården. FK förklarade ryggskador som kvinnorna fått i arbetet med allt möjligt. En politiker vräkte ur sig: " man kanske har burit matkassar på ett felaktigt sätt i 20 år"(okej ett uttalande för 20 år sedan, men endå). Eller att nervskador i ryggen är psykiska m.m. Män som skadar sig i arbetet får ersättning i 2 fall av fyra, kvinnor får en av tio... Åh jag blir så förbannad så jag kokar!

Kika här om ni vill, svt-play, Dokument inifrån - de oförsäkrade.
(klicka på texten)

Allmänt | |
#1 - - Hannele - mamma till två prinsar:

Svar:

Oj! Hur tidigt föddes du? om man får fråga :)



Håller med dig där! Men tydligt så äre jättesvårt, jaså? vad handlade det om då? :)



kramis!

#2 - - Ninni:

Åhh det såg inte jag..det var en jäklig dålig kommentar..morr=(



ha en fin fredag trots allt.kramen

#3 - - Linda aka Javamorsan:

Så här kommer det fortsätta så länge Alliansen styr. Har vi riktig otur kommer Fk försvinna och ingen får ersättning någonstansifrån när man är sjuk.



Alliansen vill ha ett nytt USA. Bara dom rika räknas. Har du inte råd taskigt läge då får du vara sjuk. Ingen bryr sig :(



Nej jag förstår din ilska och delar den starkt!

#4 - - Sojkas framtid - Ann-Sofie mamma till Isak:

Det är för jävligt och det såg jag i en dokumetär för nått år sen att ex inom vården så blir inte kvinnor trodda som män. Men jag tror män kvider mer och vi kvinnor klagar inte lika mycket och då blir vi inte trodde och det är så jäkla fel!!!! Blir så förbannad!!! För jag har själv varit med om det.

#5 - - Agneta:

ska nog låta bli att titta för jag blir bara arg jag med..

Upp