D-vitamin brist och läkarbesök...

Idag har jag varit hos min reumatolog på ett "vanligt" läkarbesök. Och fick reda på att jag har D-vitaminbrist, ganska rejäl sådan. Man ska visst ligga mellan 75-250 nmol/L (inte under 75) och jag har 25 nmol/L. Så nu ska jag börja ta tabletter med D-vitamin och kalcium, Kalcipos-d forte. Måste försöka hämta dom idag.
Så nu försöker jag läsa in mig på symtomen på D-vitaminbrist. Och ja jag vet mjölk, ägg, fick m.m. innehåller D-vitamin men att bara öka på det i kosten räcker inte när man ligger så pass lågt jag visst gör.

Och eftersom jag har haft så väldigt mycket ondare nu i vinter så ska jag börja med Metotrexate igen fast nu i sprutform så hoppas jag att illamåendet inte kommer tillbaka. Illamåendet som jag inte märkte att jag hade varje dag innan jag slutade med Metotrextet och insåg att jag inte mådde illa längre.

Så jag måste väl snart ta mig ner till apoteket för att hämta ut mina mediciner. Ska nog bara vila lite först.


jag ska krypa ner i soffan med den här nu tror jag...
Sjukdom | |
#1 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

Finaste vännen <3



Hoppas det reder ut sig nu snabbt <3



Tänk vad våra kroppar håller på och spökar? Kan de inte bara vara snälla mot oss :)

Vi tycker ju så om dem ;)



Kram



(tyvärr får man inte vinet oxå :) Det hade varit nåt det!!

Ja jag ska lägga in receptet ikväll när jag får lite tid över :) )

#2 - - Marie-Louise Grimlund:

Hejsan Marie-Louise !



Det var ju tråkigt,hur yttrade det sig, jag har tagit Kalcium+D3 i många år nu.Dels för skelettet, benskörhet är ju vanligt i den här åldern.68+.

nu sist köpte jag på Apoteket Vita Kalk,kalciumtillskott + D-vitamin.Jag tycker Friggs var bättre, men då fick jag bara 60 tabl.nu 120 tABL.

innehåll densamma.

Sen stoppar jag i mig 11 vitaminer 9 mineraler.

Fått vaccination mot influensan och ändå får jag den.12:e dagen nu, snuvan+hostan värst.Den var stark den här flunsan sa de på Cura-apoteket.Så vaccinet höll inte måttet.



Tur Du blev hjälpt med Din D-vitaminbrist nu.De kan Du äta resten av livet.inte skadligt. Bara bra om Du skulle ramla illa, så bryter Du inte Dig lika lätt.



Hur är det men döttrarna mår de bra ?



Kram Mi

#3 - - Sojkas framtid - Ann-Sofie mamma till Isak:

Grattis till vinsten! :)

Du får berätta hur det gick sen. Jag kan ju tyvärr inte gå. :( Synd!

kram!

#4 - - Sojkas framtid - Ann-Sofie mamma till Isak:

haha du är ju för söt! :)



Köpa tidningen för mig skull!! Du kan göra som en annan läsare som smygläser i affären. ;)



Kramis!♥

#5 - - Ama de casa:

Hoppas du blir piggare med vitamintillskottet!

#6 - - Agneta:

de tabletterna har jag i medicinskåpet, har inte behövt ta dem på något år men det kanske man bordfe göra regelbundet?! JAg hoppas iaf att det rättar till sig för dig snabbt, och att sprutformen med Methotrexatet inte gör dig så illamående. Det blev bra för mig iaf.

stor kram

ps, tack för ditt svar o stöttning inne hos mig igår. Vi reumatiker har det inte lätt...pust!

#7 - - vuxenmamman:

Oj....så tråkigt för dig. Inte kul alls. Men du ska se att du kommer bli så pigg och bra när du fåt dina mediciner.



Krya



KRAM

#8 - - Aspiga Celine:

Sprutor... usch!

Upp