diagnoser - och att leva som en hel familj...

Som ni nog har förstått vid det här laget så har vi fått en ny "diagnos" i familjen och vi lär oss för fullt. Eller ny och ny, vi har levt med den i många år men först nu har vi fått ord på den och i och med detta får vi nu hjälp och stöd. Av hänsyn till min yngsta dotter och den övriga familjen så skriver jag inte så mycket om detta här. Men ibland "pyser" det ut och jag måste få ventilera och öppna mig.

Det är styrkan och ambitionen som vi (mannen min och jag) har till allt detta "nya" som vår äldsta dotter
ville uppmuntra så fint igår med blommor och semlor.

Hon ser på oss hur vi kämpar och jobbar med allt "som blir extra" och som ibland kan vara väldigt jobbigt, hur vi försöker att alltid fixa och trixa så att det ska bli så bra som möjligt. Hon ser allt arbete som vi lägger ner på familjen, skolan, vardagen och hela livet. Men hon ser också att vi ibland faller och tappar styrkan. Att vi ibland blir trötta och ledsna och ibland tappar fotfästet lite.
Men hon anser att vi oftast har styrkan och att vi alltid har ambitionen i att "göra rätt".
Och det värmer så i våra hjärtan att vår älskade dotter ser detta hos oss.

Till våra tre fina underbara döttrar: Vi älskar er över allt annat - glöm aldrig det!

Familj | |
#1 - - vuxenmamman:

Underbart!!! I en hel familj så ser man sånt.....man förstår utan att behöva döma. Ni gör det garanterat bra.

Men det svider, gör ont och är kämpigt många ggr. Men det är just då du ska tänka på denna fina gåva ni fick.Den är ni värda.



KRAM finaste

#2 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

Så fantastiskt vackert!!! <3

Ni är underbara och jag är så tacksam för att jag får lära känna dig <3



Och så hör jag att det måste bli ett besök till Farsta inom det närmsta då ;) Kan passa på när jag åker till svägerskan kanske :)



Kram underbara du!!!

#3 - - Ninni:

Naw..va fint du skriver.



Fortsätt med all kärlek med den kommer man långt..kram kram fina du!

#4 - - inger stark:

Kram älskade dotter, du skriver så fint, kärleksfullt och vackert. Du vet att jag alltid finns här, jag och Ingvar. Massor av kramar

#5 - - Aggie:

Det är väl ända större än allt annat när man håller ihop och kämpar mot samma mål och att det uppskattas! Ni är en fin familj!

Agneta kram

#6 - - Ama de casa:

Vad fint skrivet!

Kram

#7 - - Ingrid:

Härligt med en lite uppmuntran när allt känns lite tufft. Ni är säkert lika älskade tillbaka!! Kram

#8 - - Agneta:

vilken fantastiskt klok och empatisk dotter ni tillsammans har skapat, tillsammans med era andra två döttrar så ser jag en sammanhållande familj som står upp för varandra även om det ibland blåser hårt.

#9 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

Ja jag har väl lärt mig på vägen att det blir "billigare" att låta dem bestämma klädvalet själva ;)



Men visst är det så, ljusen är helt fantastiska men tyvärr så dyra!!



Stor kram till dig

#10 - - carola:

hej vännen..



Ja detta med diagnoser.

Är både patient och anhörig och just nu känns livet som en stor kamp där allt rullar på.

Hittar inte bromsen förrän det är för sent.



Stor kram till er alla

#11 - - Linda aka Javamorsan:

Mitt i allt jobbigt så visst ser våra älskade barn att vi kämpar!

Som du vet så vet jag exakt hur det är då vi har vår diagnos hemma här också! Man kämpar och för det mesta får man allt att gå ihop. Men ibland tappar man orken och faller ihop. Det är okej och helt normalt.

För vi är bara människor och det ÄR tufft med dessa diagnoser!



Massa kramar till dig och hela din familj!!!

Upp