filmrecension... Svinalängorna.



Har ni inte sett Svinalängorna än så tycker jag att ni ska göra det. Jag såg den först på bio, när den var ny och nu lånade vi hem den på DVD. Och den var nästan bättre nu andra gången. Man gråter, blir förbannad och ledsen men samtidigt varm inombords och den berör verkligen på djupet. Den har ett budskap och den känns viktig.

Jag försökte läsa boken då när den kom men kom faktiskt inte igeonom boken, jag la ifrån mig den - kunde inte läsa färdigt. Jag vet inte riktigt varför. Kanske var det sättet den var skriven på (jag vet att jag är väldigt kinkig på skrivsättet i böcker) eller så berörde den mig så på djupet att jag helt enkelt inte orkade läsa klart den.

Men filmen, den är faktiskt underbart bra. Skådespelarna är superbra och trovärdiga - handlingen berör och är viktig - det är en viktig skildring av en utsatt grupp människor i vårt samhälle.

Så ni som fortfarande missat den här filmen säger jag bara: se den.
Tips | |
#1 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

Jag har hört så mkt om den. Måste nog se den!!



Kram

Upp