idag måste jag ner...

Jag måste till apoteket idag och hämta ut mina nya tabletter och även de tabletter som brukar ta men det tar emot att gå ut. Får nog helt enkelt bara ta mig i kragen och traska ut.

Igår satt jag och försökte hitta symtom på D-vitaminbrist men det var inte det lättaste. Rakit (Engelska sjukan) får/fick barn av D-vitaminbrist, men den ska man leta på symtomen på vuxna och då vblir det genast svårare. Det står lite här och var men ingen "symtom lista" - vad jag kan hitta.

Vet ni vilka symtom som blir vid D-vitaminbrist?
Om ni vet någon/några så får ni gärna skriva dom i kommentarsfältet, tack på förhand.

Jag läste på en sida att man kan få:

- högt blodtryck av D-vitaminbrist - check, det hade jag visst igår så jag ska boka en tid hos en invärtesmedicinare idag och kolla upp blodtrycket.

- ont i muskler, leder och difuss smärta i "hela" kroppen - check - det har jag ju. Fast det kan även vara reumatismen.

- orolig/knasig mage - check - det har jag också. Har genomgått massor av undersökningar av mage + tarm utan att något "fel" hittades.

- trötthet/håglöshet/deprission - check - jag är trött konstant, kan sova hur mycket som helst utan att känna mig pigg. Mendet kan ju även vara vinterns fel.

- retlighet/humörssvängningar - check - det är jag i ett nötskal. Jag skiftar i humör på en sekund just nu.

- torr hud/grov hud - check - jag är så torr i huden och min psoriasis har börjat "titta" fram. Men det kan ju förklaras med vintern och min Psoriasisartrit.

Detta är lite av det som jag har hittat i symtoms väg. Men inte på en enda sida är det uppradar som en "symtom lista" om ni förstår hur jag menar. Jag skulle vilja se en lista på symtom, ungefär som min ovan och då kunna "se" om det stämmer in på mig.

Nej nu ska jag gå till apoteket och sen när jag kommer hem igen ska jag ringa och boka en läkartid hos invärtesmedicinaren. Invärtesmedicinaren finns på samma läkarhus som min reumatolog - smidigt och bra.


dom här skyltarna sitter vid min skola, dom ser jag när jag väntar på bussen.
Det står:
Ta hand om dig! Ha en underbar dag! Du är fin idag! och Tjena snygging!
Visst blir man lite gladare när man läser dom :)
Sjukdom | |
#1 - - Martina:

Jag kan checka av de där symtomen jag med...

Jag fick senast i förrgår uppmaningen att äta fler bananer blandannat...

Jag har ju en njurinsuffiens som orsakar lågt kaliumvärde och jag behöver också mer D-vitaminer pga det.

Måste också till Apoteket nu när jag tänker på det...



Mycket jag, jag, jag blev det nu.

Och de var ju jättebra de där skyltarna!!! :-)



Krya på dig måste jag ju säga också haha

#2 - - Aggie:

D vitaminbrist, får man inte D vitaminer i sig av solen och då är det baske mig inte lätt att hålla nivån i det här landet. Mot söder! Kramar

#3 - - madelein - mamma till sex, tillgångar; Autism - ADHD:

Allt det där förutom depression stämmer in på mig med



Tack, det var snällt sagt!

(Jag har bytt namn på bloggen eftersom jag bytte till egen domän)

#4 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

Men fyyy när jag läste om allt det där så var det ju som att läsa om mig själv.. HJÄLP!!!



Nu är det jag som ska ta lite "solbad"!!!



Kram i massor till dig <3



#5 - - Agneta:

mycket av det där stämmer in på mig med, men precis som du själv skriver så kan ju det bero på många orsaker. Svårt detta...

jag hoppas du kom iväg för att hämta din medicin!

kram

Upp