jag blir tokig...

Kan dom inte bara ploga bort all snömodd och slask som ligger på gångvägarna nu. Hur svårt kan det vara egentligen? Det måste ju vara hundra gånger enklare att ploga bort skiten nu medan det är moddigt och mjukt än senare när det fryser till och blir is. Jag blir tokig på detta vägunderlag. Jag får grymt ont i hela kroppen när jag ska streta fram i denna snömodd. Jag får spänna hela kroppen för att inte halka omkring och man tar två steg fram och ett bak.... Nej fy det här är inte okej tycker jag. Vart är alla som ska ploga, är de bort rationaliserade...


det här fotot togs igår, idag är det ännu värre ute på gångvägarna...

Jag fick lov att hjälpa en stackars gammal tant idag när hon försökte komma fram med sin rullator. Det gick ju inte att köra den i all denna snömodd. Jag är i alla fall tacksam över att jag inte behöver streta mig fram med barnvagn i det här längre - jag minns när vi hade tvillingvagn och skulle ta oss fram i liknande underlag det var inte skoj.

årstider | |
#1 - - Doris:

Ja men eller hur?

Och mot halka: broddar! Tantvarning på det, men hellre det än brutna ben.

#2 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

Det känns som om man går på en leråker.. blä!!



Kram

#3 - - Ama de casa:

Jobbigt med snömodd. Och det finns väl förmodligen inga pengar till att ploga bort det. Kommunen har väl inhandlat den billigaste snöröjningen - den som inväntar våren...

Upp