minus -17 grader imorse...

Jag trotsade till slut kylan - vi hade -17 grader imorse - och gick iväg till gymmet. Körde 45 minuters kondition och sedan mitt styrketräningspass vilket tar ungefär 30 minuter och sedan stretsch på det. Sen var jag ganska mör i kroppen. Tog en sväng in på mitt ICA och hittade massor av bra billiga varor som är nedsatta i pris, t. ex Berrocca brustablett för 30 kronor, vanliga c-vitamin 11 kr m.m. och så köpte jag två hela kycklingar som just nu steks i ugnen. Tänkte att om man vill ha sallad till middag så kan man ha det till kyckligen och så kokar jag lite ris till de som vill ha.


bättre bild kommer när de är klara.

Ringde till FK idag angående ansökan om Vårdbidraget och jag tror att det måste vara väldigt trist att arbeta på FK för de låter alltid så himla sura när man ringer dit. Nu kanske jag inte ska säga för mycket för det känns som om det kan snokas en hel del från det hållet, men jag ringde handläggaren som vi har fått eftersom jag bara ville höra om alla papper och så har kommit in. Fick då till svar: - har vi bett dig att ringa i brevet du fick? - Ähhh nej men jag vill bara kolla om ni har fått in allt eller om det behövs kompleteringar svarade jag. - Ja men det har vi inte bett dig om men om du nu verkligen vill så kollar jag väl - ditt personnummer? Ja sen var hela samtalet väldigt surt, dom skulle minsann höra av sig inom NÅGRA månader och då skulle jag först få ett brev från dom med en inbokad telefontid som jag skulle vara anträffbar på och då kunde vi ta dessa frågor. Punkt slut jag fick alltså inte ut någonting av det där samtalet... jag vet att papprena är inne och att de kommer höra av sig inom NÅGRA månader... Nej men visst vi ansöker ju om vårdbidrag bara för att det är så himla roligt, inte för att det behövs - eller vad tror dom? Åh fy vad irriterad jag blev.

Nu ska jag lägga mig i ett hett bad och försöka bli på bra humör igen medan kycklingarna blir färdiga i ugnen.

Uppdatering: Ringde Aspergercenter i Stockholm för en fråga inför morgondagens besök och fick ett enormt trevligt bemötande. Tack, det gjorde min dag!

Vardag | |
#1 - - Linda w L2K:

Usch vilken irriterande person!!!! Man tycker ju att dom kan vara lite trevliga iaf!

#2 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

Men fy farao så otrevligt!! Ja en del borde verkligen satsa på att BYTA jobb!!!



Usch!



Hoppas du kunde "skaka" av dig olustkänslan i badet.



Kram

#3 - - Hannele - mamma till två prinsar:

Uäääck! Förstår dig att du blev irriterad.

När jag skulle söka föräldrapenning så hade det något gått snett och ja då skulle jag ringa dit för att snacka med dom om dom hade ja liksom försökt fixa mitt problem eller kolla genom det i alla fall.

Då fick jag en surtant i telefonen som var så himla otrevlig så jag la på rakt i örat på henne för att hon hade världens jäkla pms och jag var redan på dåligt humör så jag pallade inte höra mer hennes otrevliga svar på mina frågor.

Och efter en stund så ringde jag upp igen och fick prata med en jättetrevlig tjej som kunde besvara på mina frågor ang om vad som hade gått snett osv :)



Men jag förstår inte varför dessa pms-tanter ska jobba där om dom ska vara så otrevliga hela tiden. DOm brukar ju alltid spela in för att någe syfte säger dom i telefon då lär dom höra sen hur otrevliga dom var i telefon mot deras kunder eller vad ma nska säga..

#4 - - Aspiga Celine:

Asperger centrum - Vad är det?

#5 - - Aspiga Celine:

Verkar vara som habiliteringen hos oss typ. =)

#6 - - soffie:

brrr hos mej var det -13 å det värsta är attd et ska fortsätta den här kylan, usch gilalr inte då det är för kallt, men guuu va dåligt av den på fk anmäl henne för så ska det inte gå till,kram

#7 - - vuxenmamman:

Oj så kallt. Du är duktig med ditt gymmande. BRA JOBBAT.

På vårt gym har värmen gått sönder så man får träna järnet för att inte förfrysa.

Jag var på yoga igår och var så kall om rumpan när jag kom hem så jag trodde att jag skulle få uringvägsinfektion.Men jag tror att jag klarar mig.



KRAM

#8 - - Kristina J:

För många år sedan fick jag jobb på FK, blev inskolad av en mycket trött och bitter dam. Bland det första hon sa till mig var "Stackars dig som ska börja jobba här, hittade du inget roligare jobb". Jag stod ut med deras attityd i två månader, sedan ringde jag min gamla arbetsplats och frågade om jag fick komma tillbaka - och det fick jag.

Upp