nej vi bor inte i det lugnaste området...

Precis när min föreläsning var slut så fick jag ett sms från mellan dottern som löd: Vad har hänt utanför oss? Jag som var i skolan fattade såklart ingenting, men fick ett följande sms om att det var polisavspärrat och massor av polisbilar runt vårt hus. Sen skickade hon en länk till polisen.nu och ja det har varit bråk vid vår parkering (vilket inte är helt ovanligt tyvärr) vilket har resulterat i en knivskärning.

Något bråk tycks ha spårat ut ganska rejält precis där vi bor och en ung man - endast 18 år - har blivit knivhuggen i ryggen enligt media. Polisen.nu skriver detta, DN.se skriver detta, aftonbladet.se skriver detta, expressen skriver detta. Dörrknackning på går just nu så snart kanske jag får påhälsning av polisen. Det är så tragiskt när sånt här händer.

Och eftersom den unga mannen har samma ålder som min äldsta dotter så vet hon säkert vem han är, dom kanske till och med har gått i samma klass eller i alla fall i samma skola. Men nej vi bor inte i det lugnaste området, men vart är det lugnt att bo nu för tiden? Händer inte liknande saker nästan överallt nu för tiden, vart man än bor? Eller finns det riktigt lugna områden att bo vid?


nedanför mitt fönster står dessa bilar just nu.



Bråket skedde precis intill en skola och jag hoppas verkligen att skolbarnen slapp se det tragiska som utspelade sig utanför deras fönster.
livet | |
#1 - - Ronny Forsslöw:

Det är så tragiskt och tyvärr så tycker jag att det har ökat i Farsta men som du skriver "Händer inte liknande saker nästan överallt nu för tiden, vart man än bor? Eller finns det riktigt lugna områden att bo vid? " Håller med dig. Men vi funderar att kanske flytta i från Farsta :-( men så bör vi vid centrum :-(

#2 - - vuxenmamman:

Men jösses vilken soppa!!!!

#3 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

Usch min svägerskas underbara famlilj bor i Farsta oxå ju...

Ja jag tror absolut att det händer överallt :( Spelar ingen roll var man bor nu förtiden!

Vi hade ju som sagt var oxå ett otäckt knivöverfall utanför vårt gymnasium??

Och här händer det då sällan och aldrig nåt annars men nu har det hittat hit med :( Skit!



Många kramar och vet du, jag kommer gärna och tar en fika med dig <3

#4 - - Aspiga Celine:

Får man fråga var detta var? Något superlugnt ställe vet jag inte om det finns men det finns ju helt klart ställen som är lugnare än andra.

Upp