träffa mormor snart...

Snart ska jag promenera hem till min mamma och träffa min mormor. Måste komma ihåg att ta med mig kameran, jag vill ha så många foton som möjligt på min älskade mormor - hon är 88 år och då måste man börja samla på minnen.

Min mamma har mammahelg varannan helg - det låter så gulligt - varannan helg så bor min mormor hemma hos min mamma. När jag var liten så hade min mamma barnhelg varannan helg - tänk vad livet kan skifta.


ni får en gammal bild på min fina mormor - bilden togs för drygt ett år sedan.
(fler bilder kommer senare)
Familj | |
#1 - - Ninni:

Va mysigt att ha sin mormor kvar..min dog när jag var sex år..stor sorg, minns det som det vore igår.



Ha en mysig dag..kramen



#2 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

Vad mysigt att ha "mammahelg" varannan helg :)

Ja jag saknar både min mormor och min farmor. Helt olika kvinnor men ändå så underbara <3

Min mormor var den där som man kunde prata skojiga saker med (hon var konstnär) och som man alltid hade så roligt med :) Min farmor var den där som alltid var pråpert klädd och hade ett "visst" krav på ordning och reda :)

Jag älskade dem båda så oerhört mycket!!



De där fjärilarna är jag oxå väldigt sugen på att hitta :) Det enda hon sa var att hon köper dem i England men inte var??!! Så jag har googlat på en massa olika ord och kommer fortsätta tills jag hittar dem :) Sen blir det England! ;)



Ja Converse är enbart sköna när man gått in dem :) Sen blir det såna där favvoskor som jag iaf inte kan vara utan :)



Stor kram och ha en alldeles fantastisk dag

#3 - - Ama de casa:

Vad vacker hon är, din mormor!

#4 - - Anonym:

Vad roligt att ha mormor kvar :)

Jag fick alldrig träffa min :(

Ha en fin kväll goa vän!

Kramen♥

#5 - - maria:

En jättefin bild på din mormor :)



Må så gott fina du <3

Kramar

#6 - - Maya:

Så underbart, min mormor dog 1986 och det var en av förebilderna i mitt liv. Snäll och glad och omtänksam :)

#7 - - inger stark:

ja, visst är hon fin min underbara mamma. Sitter i soffan nu och läser en av dina böcker, trevligt det var att ha dig här underbara dotter/puss på dig

#8 - - madelein - mamma till sex, tillgångar; Autism - ADHD:

Tack tack, jag kanske skall med och träffa min mormor imorgon. Vet inte säkert ännu.

Hoppas du haft en bra dag!

#9 - - soffie kikar in:

va härligt å mysigt att träffas och att du har henne kvar i livet,min goa mormor dog av en hjärntumör,då jag var 11år hon blev bara 58år .men morfar är kvar i livet han fyller 90i sommar:) Vilken fin bild på henne ha en mysig söndag

#10 - - Husfrun:

Men vad härligt att ha en sån närhet.

#11 - - Ylva:

Din mormor är så söt! Vad fint att din mamma har mammahelger. Min mosters familj åkte hem till mormor och morfar och åt varje söndag i många år fast de bjöd nästan aldrig hem dem, märkligt. Kram!

#12 - - Ingrid:

vad härligt det låter, en mycket fin bild dessutom!!

#13 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

Hoppas din mormor-date var underbar <3



Jag tycker det är rätt skönt på Cypern för jag har iaf inte upplevt att det är "sliskiga" försäljare där och rycker och drar i en :) Inte ens på marknader, tack och lov!!



Kram

#14 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

Huuuuaaa :) Sånt har jag jättesvårt för!!!

Har inte varit i Egypten och då kanske jag nog ska "hoppa" det då ;)



Kram

#15 - - carola:

va mysigt med sån helg:)

Så brukar jag och min äldsta ha.



Ja jag hoppas med att snön ligger kvar, svärmor har lovat att hjälpa mig någon dag så barnen får vara hemma med mig.

Klarar inte det själv än.

kramisar

#16 - - Ninni:

Ha en bra dag..kramen

Upp