nu är julen bortstädad...

Tänk lika trevligt och mysigt som det är att sätta upp julen lika trevligt och mysigt är det att städa bort den. Nu är granen borta, jultomtarna har fått åka ner i kartongerna igen, allt julpynt är nerpackat och nu är det väl egentligen bara skura golven och fixa det andra kvar.

Men min mage är satt ur spel så jag får se hur mycket jag orkar fixa. På tisdag ska jag göra en undersökning av magen så måndag och tisdag lär den vara endå mer satt ur spel. Denna j***a mage. Jag hoppas nästan att dom hittar något fel som det kanske finns något att göra åt. För som min mage är nu är det bara jobbigt. Men inget mer prat om min hemska mage...

Jag ska försöka ta mig ner till centrum idag och handla lite, jag skulle vilja hitta lite kläder på rean men jag har inte lyckats än. Jag fick julklappspengar av mannen min som jag skulle köpa kläder till mig själv för så jag måste ju hitta något tycker jag. Tyvärr har H&M här nere i centrum tagit bort sin BIB collection, nu är det bara deras trendiga kläder som finns där i små storlekar. Så jag får nog försöka ta mig in till stan för att hitta något som är snyggt och som sitter bra vilket inte alltid är det lättaste.


nu har vintern kommit hit men jag längtar efter våren nu. Jag vill börja plantera frön...
Jul | |
#1 - - Nette:

Men vi måste ha lite snö först:-( Men är sjukt sugen att börja så jag också. Sen vill jag börja klippa ner och plantera om alla dessa pelargoner jag fick i somras . De har fått stå och växa lite i vinter så nu ska det snart tas sticklingar och utöka samlingen :-)

Kram Nette

#2 - - Fnulan:

Vill du ha tillbaka din fina balkong vännen??

KRAM

#3 - - Marie-Louise Grimlund:

Hej Marie-Louise !



Du har överlevt julen i varje fall.Jag satte upp ett par ljusblå med fjärilar.Hade gröna med adventljus på som Julgardiner,sedan 2002.Men har legat i väntan på att bli liksom nya igen.Hade ju en utelevande katt i mitt kök i 10 dagar.Som klättrade i dom.

Så de var väl av fin kvalite´.



Började ju mata ungar i slutet på Juni, vädjade till Södertälje katthem om hjälp att fånga in dem. Vilket gjordes, men då upptäckte "mina tjejer" hur många flera utelevande katter det fanns i området, så det fortsätter infångandet.De siter ute hela nätterna i väntan på en katt i fällan.Enastående flickor.Så har de jobb ,o.sambo o.katt, och ändå gör de detta.



Kram Mi

#4 - - Marie-Louise Grimlund:

ser att det föll bort ett par meningar där. Av katthemmet fick vi ingen hjälp. Helt privat sköter vi det, men de måste fixa jourhem och riktiga hem.Mina tre placerades.Och den sista som fångades in 12 Oktober lilla Bruna har fått nytt namn,Topsy och en kompis Hedvig och en ny matte. hos Inkan & Ligan,utanför Stockholm.

#5 - - Lejonkvinnan:

Ja att få ut julen var riktigt skönt i år.



Usch för magproblem, vet hur det är. Vad är det för problem du har med den? Hoppas att allt går bra på undersökningen.



Kram vännen

#6 - - Linda aka Javamorsan:

Julen försvann i fredags här.



Just därför har jag bojkottat H&M. Gillar inte att man måste vara anorektiker för att kunna ha deras kläder :(



Hoppas du hittar det du vill ha någon annanstans! Kramar

#7 - - Barnens Hjältar:

Jag vill med komma igång och plantera. Har tänkt ordna ordentligt med matland i år :-)

#8 - - Agneta:

jag har gjort detsamma idag, ut med julen och längta efter våren!

ps, det var mannens rygg som förorsaka vårt besök på akuten igår. Tog hela dagen i stort sett, pust.

kram

#9 - - ejmis:

Jag längtar också tills det är dags att starta upp fröodlingarna men än dröjer det ett tag.

#10 - - vuxenmamman:

Duktiga du! Jag skulle gjort det igår men fick åka till doktorn med lille killen som hade fått halsfluss.



Ska ta tag i det.



KRAM

#11 - - carina:

Här står allt fortfarande kvar, vill inte städa bort det inte ännu i alla fall :)

Ha en fin dag vännen!

kramen♥

#12 - - Ama de casa:

FUSK! Knut är ju inte här än!!! ;-)



Hoppas du hittar några snygga kläder som du blir nöjd med :-)

Upp