nyår på jobbet...

I år firade jag Nyår på jobbet (känns det som), jag jobbade kväll igår på Nyårsafton och dag idag Nyårsdagen.

Igår kväll dukade vi upp med päroncider, ost, kex, vindruvor, chips och annat smått och gott. De boende som inte orkade eller ville komma ut i samlingsrummet fick in en bricka på rummet med lite smått och gott och det uppskattades mycket.


här ser ni en av brickorna, ost, kex, cider, chips och vindruvor.

Idag var det kallt och frostigt när jag åkte iväg till jobbet och utsikten imorse ut mot sjön var underbar. När jag hjälpte en boende upp och h*n satt och tvättade sig i badrummet så passade jag på att fota ut ner mot sjön genom fönstret. Utsikten, med soluppgången och den spegelblanka sjön var oslagbar. Det var nästan lite lycklig där tidigt på morgonen som fick se detta vackra...








alla foton tagna utav mig...
Utsikt från ett fönster på Stortorps Äldreboende.

Så igår blev det en lugn nyårsafton hemma med mannen min och yngsta dottern, de andra två döttrarna var iväg på galej med pojkvännerna. Så vi åt gratinerad hummer, drack Pommac åt chips och gick ut och kikade på fyrverkerierna, sen vi kl: 01 gick jag och lade mig för att sova.


några proffsiga nyårsraketfoton får ni inte utav mig...


och ja vår balkong lyser verkligen upp i huset... hihihi...
livet | |
#1 - - Martina:

Visste inte att det fanns så fin utsikt därifrån :-)

Min moster Gittan låg på en avdelning på Stortorp i många år efter att ett aneurysm sprack när hon klättrade i fyrar på en semester....

#2 - - Lena:

God fortsättning på det nya året! Kram

#3 - - vuxenmamman:

Vackra bilder!

KRAM

#4 - - Husfrun:

Underbart med det där frostiga :)

Låter som mannens nyårshelg det där, jobbpass med delad tur på lördagen och dagpass på söndagen. Och så lite firande däremellan :)

Kram - och god fortsättning.

#5 - - Martina:

Sv. Min moster var sängliggande eller satt ibland i sin specialrullstol och kunde inte meddela sig alls så. Vi var aldrig ute med henne.... Jag vet att personalen ibland gick ut med dem dock.

#6 - - Ninni:

Ja nån ska jobba också=)



Härliga naturbilder..ha en härlig start på nya året..kram

#7 - - Anonym:

Förra nyår jobbade jag. Så nu tyckte jag att jag förtjänade att ha semster denna nyår :)

Kramen goa bloggvän♥

#8 - - Anonym:

#9 - - Nett:

Härligt firande, på mitt jobb satt 4 stycken uppe till 00-slaget, och vi skålade in nya året med dem och tittade på fyrverkerierna. 00.45 gick de i säng, och sedan rasslade nattjobbet på och det var dags att gå hem :) Kram

#10 - - Anonym:

Gott Nytt År!



Kati

#11 - - Yohanna i Las Palmas:

Vad trevligt ni hade gjort det på jobbet. Det uppskattades nog av både personal och boende. Ibland behövs det inte så mycket för att få stämning.



Och du, fyrverkerier, det är helt omöjligt att fånga bra på bild.



Hälsningar

Yohanna

#12 - - carola:

God Fortsättning kära du....



nu väntar vi på en vit vinter bara...

kram kram

#13 - - soffie:

va fint du har det på din balkong,

Å så mysigt ni gjorde för de boende ,å vilken fantastisk utsikt de har där, massor av nyårskramar från mej:)

#14 - - Agneta:

vad trevligt att göra en liten bricka till dem som inte orkar komma ut själva, det är den lilla omtanken som räknas.

och du är nästan lika usel som mig på att fotografera fyrverkeri ;-) men jag var nog snäppet sämre. det är ju stört omöjligt!

Vacker utsikt ifrån fönstret!

kram

#15 - - Barnens Hjältar:

Jag har en utmaning till dig på min blogg!

#16 - - Linda aka Javamorsan:

Härligt att mysa till det även på jobbet ju :)



Önskar dig ett underbart 2012 :) Kramar i massor

#17 - - Ama de casa:

Trevligt att mysa även på jobbet, både personal och boende.

:-)



God fortsättning!

#18 - - Sandra:

Mysigt! Vi hade också en lugn nyår. Nu är jag uppe ur min svacka, i alla fall för den här gången.... Kramar!

Upp