registrering i skolan...

Idag var jag in till skolan för registrering på Arkeologi B kursen som startar på måndag. Imorgon ska vi ha en muntlig redovisning om ett ting, en byggnad eller en företeelse som vi tycker borde kulturminnesklassas sedan får vi hemtentan också imorgon. Jag har valt kassettbandet som det ting som jag tycker att vi borde kulturminnesklassa - det ska bli spännande imorgon att höra vad alla andra har valt. Idag slog det mig att jag snart har läst 90 poäng på högskolan och jag som alltid har gått runt och trott att jag INTE skulle fixa att plugga på högskola. Men så bestämde jag mig - om man ska pusha sina döttrar i att dom kan allt bara dom vill så måste ju man själv kunna allt bara man vill, eller hur. Vill man att ens döttrar ska tro på sig själva och få bra självförtroende så kan man inte gå runt och inte tro på sig själv för vad ger det för bild egentligen. Barnen gör ju som vi gör och inte som vi säger....

Sen bar det iväg till Astrid Lindgrens Barnsjukhus igen. Min äldsta dotter går även hon hos barnreumatologen där (min mellan dotter också) och nu eftersom hon är 18 år så måste hon bli remitterad till en vuxen reumatolog. Men innan dom ville skicka remissen så ville dom kolla dotterns höfter eftersom hon har besvär ifrån dom i form av värk och klickande känsla. Så idag var vi på ultraljud av höfterna och de såg att det fanns vätska runt ledkapseln. En magnetkameraröntgen är också beställd så den hoppas vi att vi får tid för ganska snart. Och ja även fast hon nu är vuxen och 18 år så följer jag med henne om hon vill och det ville hon.



Idag har det blivit 14 minuter på crosstrainern, i omgångar. Ungefär 5 minuter * 3 har jag kört. Imorgon ska jag försöka köra innan jag äter frukost har jag tänkt mig och sedan får det allt bli en promenad till skolan, så jag hoppar av bussen två hållplatser för tidigt (om det nu inte skulle råka bli snöstorm).
utbildning | |
#1 - - soffie:

va intressant och roligt med en ny kurs,

Vad gör man åt vätskan i höfterna på henne? Hoppas hon inte har allt för ont å va bra att du kan följa med henne ,så gör jag med om mina stora är sjuka å behöver mej med, kramen å vilken vacker bild,

#2 - - Martina:

Vilket bra val det var med kassettbandet!

Jag har en massa gamla band som jag någon gång skulle vilja lyssna igenom men det blir nog att spara dem ett antal år till för jag tror det blir svårt att få en lugn stund till det haha

#3 - - Fnulan:

Vi är på gång, både med våra crossar men även med skolan, eller hur =)

#4 - - Barnens Hjältar:

:-) Skönt att komma igång igen.



Sv; Ja han har ett trumset i sitt rum men det fungerar ganska bra.

#5 - - maria:

Vad kul att skolan är på gång igen :)



Kanske en promenad på fredag ?

Hoppas du mår bra och att du får en fin dag <3

Kramar Maria

#6 - - carina:

Visst känns det härligt när man kommit igång med träningen :)

Promenader gillar jag bäst!



Här har dom lovat snö, mycket snöööö :((

Kramen vännen♥

#7 - - Aspiga Celine Naminah:

Sv - Skall jag vara helt ärlig så har jag inte stenkoll på vad boendestöd gör/kan hjälpa till med ännu. Det de skall hjälpa mig med är att komma igång med städning och att organisera.



Jag vet att vissa får hjälp med att komma ihåg att betala räkningar, handla etc. Har du kikat på filmen i mitt inlägg om boendestöd, om inte tycker jag att du skall göra det: http://phantazia.blogg.se/2012/january/boendestod.html

#8 - - vuxenmamman:

Härligt med din cross......du är duktig!!



Kul med ny kurs.



KRAM

#9 - - soffie:

va kul att spela mot dej nu :)

#10 - - Linda aka Javamorsan:

Vill också plugga samma som dig. Men det blir ett annat år ett annat liv!



Ha en fin dag nu Kram

#11 - - Ingrid:

Duktig du är, här är jag ilsk som en bålgeting för att så snart jag försöker komma igång/röra på mig lite mer åker jag på RYGGSKOTT! ÄR det rättvist så säg..?!

#12 - - Aggie:

Så spänstig du är!

Kram Agneta

#13 - - Agneta:

duktig du är med träningen! fortsätt så, du får gärna trampa lite för mig med så slipper jag ;-)

kasettband ja, tror många inte ens vet vad det är om man visar 5-6åringar ett sådant?!

kram

Upp