tentan borde nog skickas in nu...

Senast imorgon kväll ska tentan vara inskickad men jag är egentligen färdig redan nu - så jag borde skicka in den nu. Men det finns alltid en liten risk att man vill lägga till något och när man väl skickat in den så går ju inte det. En annan risk med att ha den "liggande" är att man/jag lätt kan få för mig att gå in och ändra i en redan bra text och på det sättet ta bort bra saker. Att det alltid ska vara så svårt att bestämma sig för när tentan är färdig och det är dags att skicka in den....


tentan är utskriven och korr-läst. Radbrytningar gjorda, särskrivningar tillrättade och stavfel eller miss av någon bokstav åtgärdade.... Ja men då är det dags att skicka in va?

Jag återgår nog istället till min bok som jag läser just nu.


en mycket bra bok som kan ge perspektiv på olika autism diagnoser - inte bara Asperger som den heter....
utbildning | |
#1 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

:) Skicka in nu!! Jag brukar alltid tänka så här: NU skickar jag in den så är det gjort och så kan jag inte ändra mig :)



Ja dammsugaren är riktigt bra! :) Är helnöjd med den :)



Boken du läser verkar intressant. Såg att det var Gillberg som skrivit den. Är den läsvärd??



Kram

#2 - - Barnens Hjältar:

GILLBERGS BÖCKER ÄR BRA :-)

lYCKA TILL MED TENTAN!

Oj Caps lock, orkar inte ändra :P

#3 - - Aspiga Celine Naminah:

Spännande. Den där boken ska jag kolla in. Om jag nu lyckas komma ihåg det vill säga. Kan även tipsa om boken Nördsyndromet. En orange bok, finns på biblioteket.



Till din dotter kan jag rekommendera att läsa boken "Anden i den blå flaskan". Det är ett såkallat Aspergersäventyr. Lättläst och faktiskt rätt spännande. För mig blev det många Aha-upplevelser. Handlar om en kille som går i skolan.

#4 - - Aspiga Celine Naminah:

Spännande. Den där boken ska jag kolla in. Om jag nu lyckas komma ihåg det vill säga. Kan även tipsa om boken Nördsyndromet. En orange bok, finns på biblioteket.



Till din dotter kan jag rekommendera att läsa boken "Anden i den blå flaskan". Det är ett såkallat Aspergersäventyr. Lättläst och faktiskt rätt spännande. För mig blev det många Aha-upplevelser. Handlar om en kille som går i skolan.

#5 - - vuxenmamman:

Jag skickar in mina färdiga efter en korrläsning. Jag vill bara bli av med det så fort det någonsin går.



Få iväg den nu!!!

Bra jobbat!



KRAM

#6 - - Aspiga Celine Naminah:

Alltså... Okay... då påbörjar vi gissningsleken... Var det möjligen du som kommenteradee anonymt hos mig nyss?

#7 - - Agneta:

det bästa är att skicka in direkt när man gjort de ändringar som man vill ha gjort och korrekturat texten. Risken är annars att man precis som du själv skriver, ändrar på något bra!

kram

#8 - - Aspiga Celine Naminah:

Sv - Då var det som ag misstänkte ditt inlägg. Läs boken själv om inte din dotter vill. Den är faktiskt bra.

#9 - - Trolda:

Kan tänka mig att man vill gå där och "peta" i det skrivna...är säkert så bra det KAN vara, så skicka iväg den och så håller vi tummarna! =D Vilka fina bröllopsbilder - GRATTIS till de 18 åren! - vad fina ni är! =D =D



Trolda - kramar =D

#10 - - Linda aka Javamorsan:

Skicka in det är det bästa!!!



Har läst den boken och den ger en hel del insikt kan man säga! Önskar att ALLA satte sig in mer i vad det handlar om med dessa diagnoser :(

#11 - - Lotta:

Känner så väl igen mig om det du skriver ang tenta som ska skickas in. Men någon gång måste man känna sig nöjd som dotter sa en gång när jag satt och velade.



ha en fortsatt bra och skön dag :-)



Kram

Upp