träning ikväll, men först skolan...

Idag har vi föreläsning om vad Vetenskap är. jag hoppas innerligt att det klarnar under föreläsningen för boken vi skulle läsa tills idag var inte lätt att komma igenom. Men man behöver kunna använda vetenskap rätt när man ska skriva uppsatser så det är viktigt men svårt.

Sen blir det ett pass på gymmet ikväll har jag tänkt.

Jag ska försöka dra ner på kolhydrater lite tänkte jag. Inte LCHF för det har jag testat och det fungerade inte för mig, men man kan ju dra ner på kolhydrater på olika sätt. Imorse började jag dagen med en omelett och en grönsallad och det står jag mig på ganska länge - längre än om jag börjar dagen med smörgåsar. Så omelett eller ägg till frukost och en grönsak till det och kaffe - det ska nog fungera. Sen blir det ju knepigt med lunch de dagar som jag är i skolan men jag får packa ner en frukt eller något i väskan och knapra på när jag åker hem, så kan jag äta något när jag är hemma igen.

Jag tänkte mäta och väga mig var fjortonde dag - det känns som om det kan vara lagom. En hel månad kommer jag inte kunna hålla mig och en gång i veckan känns lite tätt. Hur gör ni andra?


den här fina Willvin ryggsäcken får följa med till skolan idag.
Vikt och motion | |
#1 - - vuxenmamman:

Jag väger mig officiellt en gång i månaden men tjuvväger mig däremellan. Mäter mig gör jag bara en gång i månaden.



Nu ska jag iväg och träna. Och du.....jag tror jag vet exakt vilken bok du syftar på.....så tråkig så att klockorna stannar.....blööörkkk... Men men sånt man måste ta som student.KRAM

#2 - - Linda aka Javamorsan:

Jag väger mig aldrig faktiskt. Jag mäter istället :)



Hoppas du haft en fin helg vännen? Kram

#3 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

Jag tror inte på vågen!!



Usch vi har fått en uppgift inom politik och samhälle som är helt oförståerlig!

Men lektorn har tydligen blivit mailbombad idag så hon skulle lägga ut mer info i morgon. Men bara under dagen idag så hörde jag flera säga att de var sugna på att hoppa av och det är ju INTE klokt!!

Ja jag kände faktiskt så jag med :(

Men sen tänkte jag: Nej så fan heller!! ;)



Kram finaste

#4 - - Trolda:

Lycka till med din träning och nya "diet"!!! Kommer säkert funka bra! =D Jag äter alltid havregrynsgröt till frukost, håller mig mätt några timmar =D Vågen står i badrummet och används då och då för att ha lite koll...;-)



Trolda - kramar =D

#5 - - Anonym:

hoppas föreläsningen var bra !Jag kör med lite kolhydrater och det passar mej jättebra, va fin väska ser ut att rymma massor med saker:) kramen

#6 - - Barnens Hjältar:

Är sen med kommentarer idag!

Jag har jobbat följt av utbildning så min dag blev lång!

#7 - - Sojkas framtid - Ann-Sofie mamma till Isak:

Men gud så fin väska! :)



Ja det är bra att dra ner på kolhydraterna och det behöver inte betyda att man följer en viss metod. De flesta är ju ungefär lika och vi äter alldeles för mycket kolhydrater nuförtiden. :)



Ja antagligen är det muskler. Hör flera som säger att man ser att jag gått ner så jag tar det med e nypa salt. :)



Kramis! :)

#8 - - Aggie:

Det är så många som är så flitiga med att träna, det är inte jag. TYvärr. Men jag går.

Kram

#9 - - Agneta:

låter klokt med var 14 dag, själv så gör jag ingenting. Vågar inte närma mig vågen eller ett måttband..borde nog göra det dock!

kram

#10 - - Yohanna i Las Palmas:

Halloj!

Jag väger mig på fredagar och mäter mig kanske var annan månad.

Det går ju jättebra det här ;)

Goda laxspett hade du fått till också.



Hälsningar

Yohanna som skickar med en länk till veckans real life om du skulle få lust att hoppa med:

http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/january/real-life-en-doft-fran-forr.html

Upp