beviljad utlandsvård och fika med en god bloggvän....

Ja utlandsvården är beviljad och den går till Vintersol på Teneriffa vilken lycka. Just nu är det precis det som min kropp och mitt psyke behöver. Fyra veckor som bara handlar om mig och min hälsa - det är precis vad jag behöver. Jag vet inte än vilket datum jag får åka ner men det verkar som om det blir någon gång i september/oktober. Vill ni läsa om när jag var där våren 2010 så kikar ni in i min kategori Teneriffa.

Idag har jag haft en djävulsk värkdag när hela kroppen har gjort ont. Näsan är fortfarande lite svullen och jag har fått en "knöl" på den precis där det förut gjorde som mest ont, höger hälsena är inflammerad och värker - verkligen lyckat med det "sommarjobb" som jag har nu inom vården - fingrarna värker och jag tappar saker hela tiden och jag har fått dessa jobbiga små blåsorna som jag emellanåt får i handflatorna och på fingrarna. Så ja jag är nog tyvärr inne i ett skov, ett rejält sådant. Så nu spelar det inte ens någon roll att det är sommar och ganska behagligt väder ute, skoven kommer liksom när som helst nu för tiden. För några år sedan var det endast under vinterhalvåret som de dök upp men nu de senaste åren så kommer det när som helst.
Jag vet ju att jag egentligen INTE ska jobba inom sjukvården eftersom jag har sådan värk i kroppen men eftersom jag pluggar måste jag ha ett "sommarjobb" och eftersom jag är undersköterska i grunden så får det lov att bli vården. Men att jobba helg och det blir fyra dagar i streck det tar på min kropp. Måste prata med personalansvariga om vi kan fixa om lite i schemat på mina nästkommande veckor, tre dagar är vad jag max orkar jobba i sträck har jag märkt. Fjärde dagen går bara på ren vilja och jäklar anamma och sen blir min lediga dag efteråt bara en ren och skär pina.

Som tur är har jag långledigt nästa helg och då ska jag på fredagen åka iväg och hälsa på en kär bloggvän. Nämligen underbart fina Tjejmorsan/Ewa ska jag åka hem till på lite fika och mycket prat. Det längtar jag till.


om nu bara gurkorna vill växa till sig så lär det bli mycket färsk gurka här hemma snart.
Jag har räknat till 15 stycken små minigurkor som just nu hänger på min planta och vill växa till sig.
Teneriffa | |
#1 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

Jag längtar efter dig!!

Och jag tycker INTE om att läsa om din dumma dumma reumatism :(

Lider så med dig <3<3<3

Sänder dig en stor kram här och nu och så får du en på riktigt när vi ses på fredag <3



Kram finaste

#2 - - Madelein:

Stackare, jobbigt med värk men vad skönt att ha vintersol att se fram emot!

#3 - - Desirée Larsen:

Usch, reumatism är verkligen inget roligt (har det själv).



Själv vill jag i dagsläget inte åka iväg en månad från barnen, men avundas dig som kommer att få träna dig stark och ha det underbart på Teneriffa!

Själv var jag tyvärr tvungen att tacka nej till den tvåveckors tränings/rehab jag blev erbjuden då det är då barnen ska skolas in på förskolan, jag har precis börjat nya jobbet osv..



Hoppas skovet ger med sig mycket snart! Kram

#4 - - Sandra:

Åh vännen, jag lider med dig! Hoppas att du blir bättre snart!!! Kramar!

#5 - - Anonym:

usch vad jobbigt för dej med denna värken, men va härligt att du fick utlandsvistelsen beviljad,härligt, Teneriffa är så fint, kramen

#6 - - Lena:

Grattis till resan! Vet att det gör gott med värme för värkande leder. Njuuut. Kram

#7 - - Martina:

Hoppas verkligen att de kan hjälpa till och ändra tiderna lite. Hur gick det med värken i näsan förresten? Är det bättre?

#8 - - Maya:

Stackars dig, värk är hemskt!

Men gurkor vad kul att odla :)... blir de stora som vanliga eller?

#9 - - Helene:

Det låter som du har det väldigt jobbigt = //

Kul att träffa en blogg-vän = )))))

Ha en fin dag.

Kram Helene.

#10 - - Nett:

Men vad härligt att du har fått den beviljad, den är du värd. Så skönt du kommer att få det :) Kram

#11 - - Ama de casa:

Vad roligt att det blev beviljat - grattis! Hoppas det kommer att hjälpa dig också.



Hoppas även att den dumma värken ger med sig redan nu!

Kram

#12 - - Agneta:

trist att du hamnat i ett stort skov just nu, lider med dig och även om jag inte vet precis hur du känner dig så förstår jag ändå din smärta! Är glad för att du fått din utlandsvård beviljad, den är dig välunnad och jag hoppas innerligt att de fyra veckorna gör att det känns bra ett tag framöver efter det!
stor varm kram

Svar: Ja det är typiskt att jag ska hamna i skov även på sommaren nu :( Nu hoppas jag det ger med sig snart...
Marie-Louise

Upp