det föll i god jord...

Jo men visst föll det i god jord att jag fixade lite saker till en boende. Men ni vet - man vet aldrig. Det här är vuxna - äldre - människor som har klarat sig själva hela livet, det är inte alltid det faller ut väl att hjälpa dom med vissa saker. Eftersom de är så vana att klarar sig själva.
 
Men denna boende blev galet glad och ville byta till en ny och fräsch tröja direkt. Imorgon ska jag fixa så h*n får en dusch med duschtvålen jag köpte och så på med rena kläder, från topp till tå.
 
Men jag kan förstå känslan av att man vill klara sig själv. Har man i hela sitt vuxna liv och ofta sitt hela liv - sen barnsben - fått klara sig bäst det går själv, så kan det vara väldigt svårt att ta emot hjälp sen helt plötsligt när man behöver det. Det är ofta vi får "truga" på de boende hjälpen vi erbjuder. Sen finns det såklart alltid människor som är helt tvärt emot och ska ha hjälp med allt - men det är en annan sak....
 
 
livet | |
#1 - - soffie:

va härligt att fixa det åt h*n:)va roligt jobb du har... må gott

Svar: Jo det är oftast ganska roligt, men just nu är det mest tungt. Många människoöden som man "springer" på... Kram
Marie-Louise

#2 - - Longevity - en blogg om hälsa:

Ja, det har du rätt i! Hemskt och så sägs det att det inte finns några fattiga i Sverige..knepigt det där

Svar: Ja men precis. Den fattigdomen ser jag tyvärr ganska ofta, både på jobbet och nere i centrum... Den där fattigdomen som inte finns :(
Marie-Louise

Upp