leker med nya kameran... och bloggvänner!

Jag har köpt en ny liten kompakt kamera som jag just nu testar och leker med. Har hittat en makro-inställning som är riktigt rolig.
 
Ett utbud av affärens frukter...
 
mina tomater som växer på balkongen -
 
- i makro perspektiv.
 
Vissa säger att bloggvänner inte är riktiga vänner. Jag håller INTE med. Min bloggvän Petra som driver bloggen Willvin bor nere på Mallorca och när hon fick höra att mina äldsta dotter var där ( i Magaluf) med sina vänner mejlade hon mig om att jag kunde be dottern lägga till henne på FB - sagt och gjort nu är de "vänner" på FB. Om det skulle vara något/hända något så kan nu alltså min dotter höra av sig enkelt till Petra och hon ställer upp och hjälper - det kallar jag en riktig vän. Så nu kan jag faktiskt sitta här hemma och vara lite lugnare för jag vet att skulle olyckan vara framme så är min dotter iaf inte utan hjälp. Och ja hon är myndig - blir 19 år i sommar - men hon är min dotter och hon kommer ju alltid vara mitt barn hur gammal hon än blir - så oron finns ju där (mammaoron). Så visst är väl även bloggvänner ens "riktiga" vänner.
Barnen | |
#1 - - Linda w L2K:

Vilka härliga bilder!!!

Och visst är mina bloggvänner mina vänner!!! Jag har lärt känna så otroligt många nya härliga vänner via bloggen och visst, alla kanske man inte klaffar med irl men åh vad innehållsrikt dessa vänner gör mitt liv!

Svar: Ja visst är det så :) Kram
Marie-Louise

#2 - - Sandra:

Så sant! Jag ser vissa av mina bloggvänner som "riktiga" vänner, däribland fina du! Skönt att ha någon på plats i fall det skulle vara något! Fina Petra!! Kram!

Svar: Ja det känns skönt att hon finns där :) Kram
Marie-Louise

#3 - - Petra:

Men åh - visst kan man vara riktiga vänner via bloggar - vissa har jag träffat via bloggar och är fina vänner idag - andra har jag inte träffat... ännu!

Och jag förstår precis hur du menar - för inte slutar man oroa sig för att barn är stora! Och jag är ju här nere - och vet hur det mesta funkar här!

Kramar och hoppas att din dotter får en alldeles underbar semester i paradiset - idag är det 30 grader redan i skuggan och klarblå himmel! Underbart!

Svar: Tack snälla för att du finns där. Jag hoppas också hon får en riktigt fin semester :) det behöver både hon och hennes vänner. Kram
Marie-Louise

#4 - - Petra:

Hon har det säkert alldeles underbart här i värmen och sanden - och jag hoppas att hon njuter av semestern! För visst är det paradiset jag bor i... och nu vet hon att hon kan kontakta mig om det är nåt och jag är inte långt borta! hoppas du också kommer ner så vi får träffas! Kram

Svar: Ja hon har det riktigt bra :) Men det känns tryggt att veta att du finns där om något skulle hända. Kram
Marie-Louise

#5 - - ♥ ♥ ♥ BAMBI - har gjort glassdessert med MARSHMALLOWSÅS och kakbotten! ♥ ♥ ♥:

Gud så snällt av Petra! Och jag håller med dig också, jag har fått många riktiga vänner via bloggen :)

Hoppas att du får en fin söndag!

Svar: Ja det känns tryggt att det finns en vuxen där nere som hon kan kontakta om något skulle hända. Kram
Marie-Louise

#6 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

Det är härligt när man kan ställa upp för varandra :) Och visst är man vänner :)
"En främling är en vän du ännu inte lärt känna"

Kram

Svar: Ja det är ett bra ordspråk :) och utan bloggen hade jag ju inte träffat dig - otäcka tanke. Kram
Marie-Louise

#7 - - Martina:

Visst räknar man vissa bloggvänner som sina vänner! :-)
Petra är det något alldeles visst med. Hon är en stjärna!

Svar: Ja det känns tryggt att veta att hon finns där. Kram
Marie-Louise

#8 - - Maya:

Finaste Petra ♥ Omtänksam som alltid ♥

#9 - - Ama de casa:

Jamenvisst är det skönt att ha ett extra stöd nära till hands! Så gulligt av henne och tryggt för dig och dottern :-)

#10 - - Maja:

Vad fint av henne! Ett bevis på att vänner finns överallt - det är bara feghet som sätter gränser ibland.

#11 - - Trolda:

Fantastiskt fina bilder med din nya kamera!!! Och visst är bloggvänner riktiga Vänbner, fattas bara annat! ;-)

Trolda - kramar =D

#12 - - Agneta:

oh ja, visst är de riktiga vänner! Snällt att ha den tanken att ställa upp, redan i förskott också...hoppas dock att det inte kommer att behövas alls!

#13 - - Emelie:

det gjorde även mig mycket lugnare kan jag säga! tack!

Svar: Vad bra mitt hjärta <3 Puss & Kram
Marie-Louise

Upp