minisemster del2...

I måndags började vi med Universeum.
Vi kollade på ormar och dinosaurierna uppe på taket och sen skulle vi gå in i regnskogen.
Det var där "missödet" skedde.
Dottern ville först inte gå in i regnskogen eftersom det var så varmt och klibbigt där inne men jag ville gärna gå in där så jag tjatade in oss.
Precis när vi öppnar dörrarna och kliver in i regnskogen så hoppar det upp en apa framför oss -
- och sätter sig precis där vi står.
Både dottern och jag blir rädda av den hastiga rörelsen som apan gjorde och dottern vägrar sen att gå längre.
Hon ville därifrån - från Universeum.
Missödet var alltså en livs levande apa som hoppade upp och skrämde oss båda vilket resulterade i att vi fick lov att lämna Univereum... - lite snopet.
Inget lockande hjälpte och eftersom jag ändå känner min dotter ganska bra så visste jag att det skulle inte bli något mer där inne.
Vi gjorde alltså Universeum på 25 minuter vilket väl måste anses som rekordtid...
Så vi gick till Liseberg istället!
Och påbörjade vårt äventyr där.


men vi missade tyvärr alla hajar och fiskar...

Mer om Liseberg senare...
Familj | |
#1 - - william:

coolt med dinosarier:D

Upp