persikopaj med hallon och...

Jag hade så många persikor hemma så jag kände att jag behövde göra något med dom nu när de är så goda och billiga. Så jag testade att göra en persikopaj med hallon i och smultäcke uppepå. Det blev inte riktigt så mumsigt som jag hade tänkt mig men det blev gott. Men jag hade nog väntat mig en sådan där wow känsla - men den uteblev.
 
 
När vi (mannen och jag) var ner till ICA så passade jag på att köpa lite mer goda persikor och så bestämde jag mig för att testa att göra persikomarmelad. Eftersom hallon passar bra ihop med persikor så slängde jag i lite hallon också. Det blev verkligen gott. Det är så att jag längtar till i morgonbitti när jag får rosta mig en macka och ha persikomarmelad på.
 
mat | |
#1 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

Gud så gott.. recept tack!! :)

Kram

#2 - - carina:

Verkar jättegott!
Kan vi få receptet? :)
Kramen vännen♥

#3 - - Sandra:

Åh, det såg gott ut!! Kram fina vännen!

Upp