recepten kanske...

Förlåt jag glömde skriva ut recepten.
 
Persikopaj: Skivad persika ca, 3 stycken och frysta hallon blandat med lite socker och 1 msk potatismjöl. På med en helt vanlig smuldeg (minns ej receptet). In i ugnen 250 gr i ca: 30 minuter, täck med folie sista tiden.
 
Persikomarmelad: 600 gr persikor skuret i bitar och 200 gr frysta hallon. 1 msk pressad citronsaft och lite rivet citronskal. koka upp och låt puttra 10-15 minuter (beror på hur mjuka persikorna är). Ta från värmen och rör ner socker jag tog 2,5 dl. Och rör ut askorbinsyra i lite av marmeladen och rör ner det i kastrullen. Låt koka upp och häll sen på väl rengjorda burkar.
 
 
Allmänt, mat | |
#1 - - madelein mamma till sex:

Ha en fin dag, idag jobbar jag min sista dag innanh semestern :-)

#2 - - soffie:

mums va gott det lät med dem båda tusen tack för recepten:)

#3 - - soffie:

mums va gott det lät med dem båda tusen tack för recepten:)

#4 - - Solan:

De måste jag prova.

Upp