skulle behöva ledigt...

Jag tror att jobbet börjar ta ut sin rätt på mig nu. Jag har värk i kroppen och jag är så trött - det kyliga sommarvädret gör ju inte saken bättre. Nej jag skulle behöva lite ledighet och värme. Nu har jag tre veckor kvar av sommarjobbet och faktum är att jag just nu räknar ner lite, det känns som om jag inte har gjort så mycket annat än jobbat. Och ja lite så är det nog. Först hade jag ju 10 dagars arkeologisk grävning i mitten av maj då vi faktiskt i och för sig hade galet bra väder men det var ganska tungt för kroppen och sen nästan direkt efter det så påbörjade jag mitt sommarschema så nu är jag trött och lite slutkörd. Och innan det så var det ju studierna med tentor och läxläsning och helg/extrajobb. Att arbeta inom vården kräver mycket av en. Visst okej jag vet att jag säkert "ger för mycket" av mig själv på jobbet men det är sådan jag är. Jag skulle aldrig kunna jobba och liksom "gilla läget" eller inte "ge allt" utan jobbar man med människor så tar det på krafterna så är det. Det var faktiskt en av orsakerna till att jag en gång för många år sedan slutade inom vården, både min reumatiska värk och all den "kraft" arbetet tog från mig som människa. Men nu har jag detta bara som en extra inkomst under studietiden och jag ska fixa detta och jag vet att jag kommer fixa det också. För har jag bestämt mig för något - ja då blir det (nästan) alltid så.
 
Men just nu så känner sig min kropp trött och min själ less. Efter en natts sömn så känns det säkert bättre - men just nu är jag slut som människa. Så god natt alla fina...
 
 
 
 
 
Allmänt | |
#1 - - Sandra:

Usch ja, kropp och själ behöver sol, värme och ledighet för att orka med den kommande hösten. Hoppas att det blir bättre snart, vi har ju som tur är något riktigt roligt att se fram emot! :-) Kram vännen!

Svar: Ja och idag fick jag halsont och feber. Kanske sa kroppen ifrån... Kram
Marie-Louise

#2 - - kittymon:

Hej

Vill bara säga att jag vet exakt vad du går igenom varje dag eftersom jag gör det med. Jag har psoriasis artrit precis som du....

Svar: Ska kika in hos dig och läsa :) Alltid bra att "se" hur andra med samma sjukdom har det. Kram
Marie-Louise

#3 - - kittymon:

Ja allt man gör straffar sig, vissa saker är värt det andra inte

Svar: Ja det är riktigt jobbigt :( Kram
Marie-Louise

Upp