trött...

Just nu är jag ganska trött - har tre veckor kvar nu av mitt "sommarjobb" sen får jag vila lite innan skolan drar igång. Men jag är nog mest trött just nu i själen. Det är många människoöden som man inom vården/äldreomsorgen "springer" på. Den där fattigdomen som "inte finns" i Sverige finns visst och den syns väldigt tydligt ibland. Det gör mig trött, ledsen och förbannad. Jag vet att jag inte kan rädda alla men jag kan rädda någon - så brukar jag tänka. Men jag hjälper hellre på hemmaplan - på jobbet eller liknande - än via hjälporganisationer. Jag hjälper så att säga där det inte syns....
 
Nu ska jag äta lite mat sen ska jag sätta mig på min balkong och bara vara en liten stund. Samla lite krafter och noppa lite tomater.
 
Det har växt ändå mer från när denna bild togs. Blir nog dags att ta nya bilder ikväll.
livet | |
#1 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

Jag är som dig.. hjälper hellre på hemmaplan än till organisationer.

Stor kram och du, om du har tid någon kväll, kom över på ett glas vin och struntprat <3
Känns ju som en evighet sen vi sågs...

Kram igen

#2 - - maria:

Härligt att det slog så väl ut med din insats för den boende :)
Kanske ledig nån dag för en fika ?

Kramar fina du

#3 - - Fru P:

Oj vilken plantering du har :) Jag har försökt plantera tomater en gång, det gick inte så bra :P

Ha en fin kväll

Fru P

#4 - - Ninni:

Visst blir man både ledsen och uppgiven=(

Härligt det växer på din balkong, ha en fin dag, kram kram

#5 - - Ama de casa:

Du är en god människa.
Kram fina du!

Upp