hundvakt och promenad i regnet...

Nu är mellandottern - och vi andra - hundvakt till söta Melker på riktigt.
Yngsta dottern är inte den som följer med ut i vanliga fall utan tjat -
- och verkligen inte när det regnar.
Men idag följde hon glatt med för Melker skulle ju gå ut.



Den här fulsöta hunden har verkligen funnit sin kompis här hemma.
Han "spelar" gärna med dottern och vad är väl bättre än en spelkompis.

Så ja vi får nog lov att skaffa hund tror jag.
Yngsta vill absolut ha en mops så ja vi lär börja leta mops snart.
Någon av er som vet någon bra uppfödare av mopsar?
och hur kollar man att uppfödaren är okej och bra?
djur | |
#1 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

Åhhhhh jaaaa jag vet en fin uppfödare som bor i Örebro :)

Hon är toppen!!

Jag har ju drivit kennel och har en liten liten insikt än :)

http://www.mopsorden.se/

Annar ska ni gå in där och kika :)



Kram

#2 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

http://figgis.nu/



Detta är en toppen kennel!!! Helt ljuvliga hundar med utsökt psyke :)



Kram

#3 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

Jag vet inte när de ska ha mopsvalpar :) Men jag känner ägaren sen min tid som Amrisuppfödare och hon är superhärlig!

En Mopsvalp kan kosta allt från 10.000 och uppåt. Det viktiga tycker jag är att ni köper från en SKK registrerad kennel så att det inte är någon smuggelvalp ni köper... man ska aldrig stöda sånt anser jag :( Visst kanske man kan "rädda" en valp men det gynnar bara mer smuggling.

Kram :)

#4 - - Agneta:

visst är det ju så att man kommer ut mkt mkt mer med en hund, och den lille är ju dundersöt :-)

kram

#5 - - Yohanna i Las Palmas:

Jasså det är dags att skaffa hund. Ja tänk vad de kan göra med en, få ut en i regnet och allt ;)



Hälsningar

Yohanna

som skickar med en länk:

http://yohannailaspalmas.webblogg.se/2012/june/real-life-midsommar.html

#6 - - madelein - mamma till sex, tillgångar; Autism - ADHD:

Hunden är så himla gullig!!

#7 - - Stina:

Så söt!!!

#8 - - Solan:

Ja som sagt, men måste ut i väder å vind ;)

Men så söt han är :)

#9 - - Ewa (mamma till 6 döttrar):

Hur går det med lillvovven :) Jag är ju så nyfiken på honom :)

Du förstår väl att du har min favvoras hos dig, eller hur? :)

Åhhhhhh



Tack för dina värmande ord inne hos mig <3 Stor kram

Upp